آفتاب
رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س):

مسلمانان با تاکید بر مشترکات از تفرقه‌افکنی‌ها فاصله بگیرند

مسلمانان با تاکید بر مشترکات از تفرقه‌افکنی‌ها فاصله بگیرند

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: مسلمانان باید با فطرت، عقل و هوشیاری و تاکید بر مشترکات از تفرقه‌افکنی‌ها فاصله بگیرند.





حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «وحدت اسلامی یکی از موارد مهمی است که بعد از تاریخ اسلام همواره جزء دغدغه‌های اصلی بزرگان دین بوده است» اظهار کرد: این دغدغه باعث شده در جهان امروز مجمع‌هایی همچون مجمع جهانی تقریب مذاهب و یا امثال این‌ها راه‌اندازی شود و در ایران اسلامی همواره امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر امر وحدت بین مسلمانان تاکید ویژه‌ای داشتند.





وی خاطرنشان کرد: وحدت به معنای این است که بر نقاط مشترک تاکید کنیم، ما با اهل سنت حدود 90 درصد اشتراکات مذهبی داریم پس می‌توانیم با هم بر روی مسأله وحدت به توافق برسیم، برای وحدت باید فرقه‌ای همچون وهابیت را که می‌خواهد ارزش‌های اصلی دین را زیرسؤال ببرد کنار بگذاریم. وهابیت به دنبال اهداف ماتریالیسم است و شیعه و سنی باید از این حزب دست ساخته دوری کنند.





رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: ما با وحدت حتی می‌توانیم با مسیحیان و یهودی‌هایی که دین‌شان به دور از تحریف است به وحدت برسیم. دشمنان وقتی دیدند نمی‌توانند با تهدید دین اسلام را نابود کنند به تفرقه‌افکنی و ساختن عقاید پوشالی و انحرافی در بین مسلمانان رو آوردند و مسلمانان باید با فطرت، عقل و هوشیاری و تاکید بر مشترکات از این تفرقه‌افکنی‌ها فاصله بگیرند.





حق‌جو ادامه داد: اگر مسلمانان باهم متحد شوند دیگر کسی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، اختلافات بین شیعه و سنی یک اختلاف کلی نیست، بلکه اختلاف بر سر جزئیات است و برای رفع این اختلافات جزئی باید از توهین و پرخاشگری دوری کنیم و کاری نکنیم که با اصل دین مغایرت دارد.





وی با بیان این‌که «ما می‌توانیم با فطرت پاکی که در نهاد اسلام است این دین را جهانی کنیم» اظهار کرد: عنصر اصلی خلقت انسان‌ها براساس فطرت پاک نهاده شده است، پس اگر برای پرورش دین اسلام بر روی فطرت پاک انسان‌ها کار کنیم و لایه‌های فکری ناپسند و اخلاقیات زشت را پاک کنیم در این راستا می‌توانیم به یک تبلیغ معنوی و ظریف دینی برسیم و دین اسلام و به خصوص شیعه را جهانی کنیم.





رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) در پایان گفت: اگر پرده‌های حجاب دین برطرف شود، انسان‌های اصیل و آزاده به اصل خود یعنی آن چیزی که حقانیت دین اسلام و شیعه است می‌رسند و این حقانیت تا ابد ماندگار می‌شود.





انتهای پیام




کد N53969

وبگردی