آفتاب

موافقت مسئولان عراقی با طرح عمار حکیم برای پایان درگیری‌های الانبار

موافقت مسئولان عراقی با طرح عمار حکیم برای پایان درگیری‌های الانبار

ایسنا نوشت:

منابع عراقی از موافقت مسئولان این کشور از جمله نوری مالکی با طرح عمار حکیم برای پایان دادن به بحران الانبار خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه روزنامه‌نگاران مستقل عراق، نوری مالکی، نخست وزیر عراق امروز (شنبه) و پس از دیدار با عمار حکیم، رئیس مجلس اعلی اسلامی عراق موافقت خود را با طرح حکیم برای پایان دادن به درگیری‌های الانبار اعلام کرد.

مالکی با تاکید بر اینکه دولت عراق حاضر است بخش زیادی از بنود این طرح را اجرا کند گفت: طرح حکیم می‌تواند بسیاری از مشکلات استان الانبار را حل کند.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در تماس تلفنی با حکیم حمایت خود را از این طرح اعلام کرد.

اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق و از رهبران اهل سنت این کشور نیز با اعلام اینکه طرح حکیم باعث حل بسیاری از اختلافات با دولت مرکزی خواهد شد، حمایت خود را از این طرح اعلام کرد.

عمار حکیم روز چهارشنبه با ارائه طرحی خواهان پایان دادن به درگیری‌های الانبار شد. این طرح از چند بند تشکیل شده که مهمترین آنها تشکیل یک کمیته عشایری از رهبران قبایل الانبار و دادن اختیارات رسمی به آن، تشکیل نیروهای دفاعی متشکل از افراد قبایل الانبار و همکاری با ارتش، اختصاص چهار میلیارد دلار برای آبادانی الانبار طی چهار سال، اختصاص بودجه برای حمایت از قبایلی که با القاعده می‌جنگند، پاسخگویی دولت عراق به خواسته‌های تظاهرکنندگان الانبار و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان درگیری‌های اخیر، است.

5252

کد N53821

وبگردی