آفتاب

احتمال اسکان منافقین در رومانی

احتمال اسکان منافقین در رومانی

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا در تلاش است تا اعضای سازمان تروریستی منافقین را از عراق به رومانی منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صدای روسیه در گزارشی که دیروز منتشر کرد از مذاکرات وزیر خارجه آمریکا با همتای رومانیایی خود در راستای اسکان منافقین در رومانی خبر داد.

این گزارش سابقه چشمگیر منافقین در ترور هزاران نفر از مردم ایران از جمله مقامات عالی‌رتبه این کشور و سیاست «دشمن دشمن من دوست من است» را عامل حذف این گروهک تروریستی از فهرست‌های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا دانست و دلیل تمایل غرب به منافقین را هدف آن‌ها یعنی مبارزه با ایران اعلام کرد.

صدای روسیه در ادامه به گفته‌هایی از دو کارشناس روسی بوریس دولگوف و سرگی دمیدنکوف می‌پردازد. آن‌ها این اقدام آمریکا را در تضاد با بهبود روابط بین تهران و واشنگتن و خطرناک برای منطقه ناآرام رومانی می‌دانند.

بنابر گزارش هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، این گزارش سپس با بی‌حاصل خواندن تلاش‌های آمریکا به‌رغم وابستگی رومانی به این کشور، هزینه این درخواست واشنگتن را بسیار گزاف خواند و مسوولیت پذیرش این سازمان که در سطح طالبان و القاعده است را برعهده دولت رومانی دانست.

در انتهای این گزارش، صدای روسیه اعضای منافقین را مبارزینی آموزش‌دیده خواند و افزود: آن‌ها می‌توانند در تغییر دولت و تشدید اوضاع ناآرام کشور همسایه رومانی یعنی اوکراین هم تأثیرگذار باشند چرا که آن‌ها عادت ندارند بیکار بنشینند.

انتهای پیام

کد N53672

وبگردی