آفتاب
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

ایران باید تا پایان 1394 جایگاه دوم علمی خود را در منطقه تثبیت کند

ایران باید تا پایان 1394 جایگاه دوم علمی خود را در منطقه تثبیت کند

تهران-ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید تا پایان سال 1394 به جایگاه دوم علم و فناوری در منطقه دست یابد و این جایگاه را تثبیت کند.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، ˈ محمد حسن ابوترابی فردˈ در پیامی به همایش ˈپژوهش و فناوری در آیینه سند چشم اندازˈ گفت: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوبی با تاکید بر جنبش نرم افزاری ،تولید علم و رشد اقتصادی و ارتقای نسبی درآمد سرانه از اهداف سند چشم انداز بیست ساله است.

وی افزود: باید کشورمان تا پایان سال 1394 به جایگاه دوم علم و فناوری در منطقه دست یابد و این جایگاه را تثبیت کند.

ابوترابی با اشاره به ویژگی های ترسیم شده کشورمان در افق چشم انداز 20 ساله گفت: نخستین فصل قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی به فرهنگ اسلامی و اولین ماده این قانون به تدوین الگوی اسلامی-ایرانی اختصاص یافته و در واقع رشد علمی ایران از کشورهای روسیه، هند، برزیل و چین نیز سریع تر بوده است.

نایب رییس مجلس اضافه کرد: پیش بینی شده است تولید علم ایران تا سال 2018 به 44 هزار مدرک برسد در حالی که در سال 2011 تعداد تولید علم در کشور 27 هزار و 163 مدرک بوده است.

وی همچنین گفت: طبق پیش بینی برخی از سازمان های تحقیقاتی معتبر در سال 2018 تنها سه کشور چین، آمریکا و انگلستان در تولید علم قبل از ایران قرار خواهند داشت.

ابوترابی آشنایی مردم شبه قاره هند با زبان فارسی را فرصتی پیش روی کشورمان خواند و ابراز امیدواری کرد: دانشجویان متعهد به ارزش های متعالی اسلام با بهره بردن از دستاوردهای علمی و تجارب موفق مدیریتی شبه قاره هند در عرصه تولید دانش و تبدیل آن به فناوری و تجاری سازی علم ، پرچمدار توسعه علمی و پیشرفت کشور درآینده باشند.

سیام(1)**2021** 1449
کد N53622

وبگردی