آفتاب

تظاهرات سراسری معلمین یونان برعلیه سیاست های دولت

تظاهرات سراسری معلمین یونان برعلیه سیاست های دولت

آتن - معلمین و دانش آموزان یونانی به نشانه مخالفت با سیاست دولت دست به تظاهرات سراسری زدند.

به گزارش شنبه ایرنا از آتن، معلمین یونانی به نشانه مخالفت با سیاست دولت در قبال مراکز آموزشی کشور دست به تظاهرات سراسری زدند.

معلمین دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان های یونان، با سفر به شهر لاریسا واقع در شمال این کشور، دست به تظاهرات گسترده ای علیه نظام سرمایه داری، سیاست ریاضت اقتصادی دولت و تاثیرات نامطلوب آن بر اثر اجرای این سیاست ها در مراکز نظام آموزشی، زدند.

به گزارش رسانه های خبری یونان از شهر لاریسا، معلمین تلاش کردند که برای مدت کوتاهی بزرگراههای شمالی کشور را قطع کنند. در این حال آنان با عکس العمل شدید نیروهای امنیتی مستقر در محل روبرو و درگیری هایی بین آنان و نیروهای امنیتی رخداد.

براساس گزارش رسانه های خبری از این شهر، پلیس شهر لاریسا برای متفرق کردن تظاهر کنندگان بطور گسترده ای از گاز اشک آور و باتوم استفاده نمود و تعدادی از معترضین را نیز دستگیر کرد.

اتحادیه سراسری معلمان( اولمه) در خلال تظاهرات گسترده دست اندرکاران امور آموزشی کشور، اعلام کرد: دولت با اجرای سیاست ریاضت اقتصادی و اطاعت کورکورانه از بانک مرکزی اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا که وام دهندگان خارجی به یونان می باشند، درصدد نابودی مراکز آموزشی دولتی و بازکردن راه برای فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی در این زمینه برآمده است.

اتحادیه سراسری معلمان یونان( المه) همچنین در بیانیه ای که در خلال این تظاهرات قرائت گردید نیز گفته است، دولت حدود 40 درصد از بودجه مدارس و مراکز آموزشی کشور را کاهش داده، تعداد زیادی از رشته های تحصیلی را حذف، بخش هایی از مدارس را نیز ادغام کرده و بدین ترتیب فعالیت عادی مراکز علمی کشور را تقریباً غیر ممکن کرده است.

معترضین درخلال تظاهرات خود از والدین دانش آموزان خواستند که با حضور فعال در تظاهرات اعتراضی که تدرک دیده می شود، شرکت کنند و اجازه ندهند که آینده فرزندانشان به مخاطره افتد.

معلمین معترض در خلال راهپیمایی امروز خود در مرکز شهر لاریسا، همچنین طی شعارهایی از دولت خواستند که بودجه کافی برای کار و فعالیت مراکز آموزشی اختصاص دهد.

معترضین با انتقاد از عملکرد دولت در قبال مراکز آموزشی کشور نیز طی شعارهایی اعلام کردند: در حالیکه مراکز آموزشی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستند، دولت با اتخاذ سیاست غلط و بر اساس خواسته های بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا، درصدد کاهش بیش از پیش نیروی انسانی مراکز آموزشی برآمده است.

رسانه های خبری یونان و اتحادیه سراسری معلمان یونانی( المه) علت برگزاری این تظاهرات سراسری امروز در شهر لاریسا به جای شهر آتن پایتخت یونان را منتشر نکرده اند.

معمولاً تظاهرات گسترده و سراسری یونانیان، در شهر آتن پایتخت این کشور و در مقابل پارلمان برگزار می گردد.

اروپام/2170** 1514
کد N53583

وبگردی