آفتاب
نشست مشترک مسوولان مرکز پژوهش‌ها با وزیر جهاد کشاورزی؛

جلالی: آمارها باید درست به جامعه منتقل شوند

جلالی: آمارها باید درست به جامعه منتقل شوند

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه تصمیمات کلیدی کشور براساس آمار گرفته می‌شود، اظهار کرد: باید تمامی تلاش بر پایه حرکت بر مرزهای صداقت گرفته شود و از آن عدول نکنیم، همچنین آمار به درستی به جامعه منتقل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاظم جلالی در نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس با وزارت جهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی با زندگی و معشیت مردم سروکار دارد به همین دلیل باید طبق تاکید مقام معظم رهبری اهتمام دقت ویژه‌ای را در این راستا داشته باشد.

وی وزیر جهاد کشاورزی را فردی با سابقه در حوزه کشاورزی خواند و گفت: وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند از فرصت حضور حجتی به بهترین نحو استفاده کند، ما نیز در مرکز پژوهش‌ها با داشتن نگاهی علمی و فارغ از گرایشات سیاسی تلاش می‌کنیم گزارشاتی توام با کار کارشناسی را ارائه دهیم.

نماینده مردم شاهرود با تاکید بر اینکه نگاه مرکز پژوهش‌ها کاملا تخصصی است، گفت: در حال حاضر امید به وجود آمده در بین مردم سرمایه خوبی در کشور به شمار می‌آید که باید قدر آن را دانست و آن را تقویت کرد.

جلالی همچنین گفت که اجماع نسبی بین مجلس، دولت و بدنه کارشناسی در مورد وضعیت کشور وجود دارد که این فرصت خوبی است و باید از آن به بهترین نحو بهره گرفت.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین به گزارش مرکز پژوهش‌ها در مورد آمارهای چند سال گذشته اشاره و اظهار کرد: بحث آمار باید در کشور جدی گرفته شود، مرکز پژوهش‌ها اولین باری بود که رشد اقتصادی کشور را در سال گذشته منفی 3/5 درصد اعلام کرد که در همان زمان بسیاری از ما گلایه داشتند، بعد از تغییر دولت مشاهده شد که مرکز آمار رشد اقتصادی را منفی 5/4 و بانک مرکزی 5/8 اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تصمیمات کلیدی کشور بر مبنای آمار گرفته می‌شود گفت: ما کارگزاران را افرادی خداترس و وطن‌دوست می‌دانیم و می‌دانیم که از امور به راحتی نمی‌گذارند اما باورمان این است که باید بسیاری از روندها اصلاح و تصحیح شود.

جلالی اضافه کرد: هر دولتی می‌خواهد کارنامه مطلوبی را از خود به جای بگذارد که انتظار این است که آمارهای ارائه شده درست و واقعی بوده و به جامعه نیز منتقل شود، ما نظامی با محوریت دین و مبتنی بر ارزش‌ها هستیم که باید تلاش‌مان بر این باشد که تمامی کارها برمبنای صداقت باشد و آن را به مردم نیز منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس با وزارت جهاد کشاورزی همکاری‌های لازم را برای بهبود عموم انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، جواد جهانگیرزاده قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه آینده کشاورزی کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: ذخیره آبی ما حدود 500 میلیارد مترمکعب است که هر سال نیز کاهش پیدا می‌کند، پس باید تدبیری لحاظ کرد تا میزان استفاده از آب در عرصه کشاورزی کاهش یابد.

انتهای پیام

کد N53490

وبگردی