آفتاب

توسعه دامپروری، عامل تحرک اقتصاد کشاورزی کلیبر

توسعه دامپروری، عامل تحرک اقتصاد کشاورزی کلیبر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبر گفت: شیوه دامپروری منطقه در حال حاضر سنتی بوده و پرورش دام در اماکن سنتی داخل روستاها انجام می‌پذیرد و این مدیریت تلاش خود را برای توسعه این صنعت مولد در راستای ارتقا سطح درآمد بهره برداران و تولیدکنندگان منطقه سرعت بخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان شرقی، محمد تقی جعفری در حاشیه نشست شورای مدیران اظهار کرد: در شهرستان کلیبر 30 واحد دامداری دارای پروانه وجود دارد و از این تعداد، 24 واحد معادل 80 درصد فعال ونیمه فعال است که 16 واحد معادل 67 درصد فعال و هشت واحد معادل 33 درصد نیمه‌فعال است.

وی با بیان اینکه عمده دامداری‌های شهرستان کلیبر سنتی است گفت: توسعه دامداری‌ها و گذر از دامپروری سنتی به صنعتی و نیمه‌صنعتی در این شهرستان بسیار مهم و از زیرساخت‌های توسعه کشاورزی و دامپروری محسوب می‌شود.

جعفری تاکید کرد: در حال حاضر، چندین طرح دامداری صنعتی و کوچک در شهرستان کلیبر در حال احداث است که یک طرح مربوط به پرواربندی گوساله 100 راسی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دهستان میشه پاره، در روستای شجاع‌آباد است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبر افزود: این دامداری در زمینی به مساحت 4000 مترمربع و با سالنی به عرض هشت و طول 50 متر و در کنارآن، انبار کنسانتره و علوفه نیز در جوار سالن پرورشی در حال ساخت است.

انتهای پیام

کد N53399

وبگردی