آفتاب
ایتار تاس خبر داد:

دیدار شرمن و ریابکف در مورد اجرای توافقنامه ژنو

دیدار شرمن و ریابکف در مورد اجرای توافقنامه ژنو

معاونین وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا و نمایندگان این دو کشور در مذاکرات گروه 1+5 و ایران، گفتگویی را با یکدیگر در مورد اجرای توافقنامه ژنو انجام دادند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، "وندی شرمن" و "سرگئی ریابکف" در مورد اجرای توافقنامه ژنو که در ماه آذر به امضای ایران و کشورهای 1+5 رسیده بود گفتگو کردند.





این گفتگو شب گذشته انجام شد. شرمن که در حال آماده کردن مقدمات سفر به مسکو است، پیش از ریابکف، گفتگوهایی با "میخائیل بوگدانوف" و "گنادی گاتلیف" معاونین وزیر خارجه روسیه در مورد کنفرانس ژنو2 انجام داده بود.





شرمن رز پنجشنبه با "عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران، نیز دیدار و گفتگو کرده بود.





گفتگوی شرمن و ریابکف در مورد توافقنامه هسته ای ژنو در حالی انجام می شود که "عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران و "هلگا اشمید" معاون کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه ارپا، روزهای پنجشنبه و جمعه مذاکراتی را در خصوص روند اجاری توافقنامه ژنو انجام دادند.





طی دو روز مذاکره فشرده بین عراقچی و اشمید در ژنو، راه حل مسائل باقی مانده در خصوص نحوه اجرایی شدن توافق ژنو در سطح مدیران ارشد سیاسی میان جمهوری اسلامی و کشورهای 1+5 مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت.





سید عباس عراقچی درباره مذاکرات صورت گرفته گفت: در همه موارد اختلافی راه حل پیدا شده است اما اجرای توافق نامه ژنو منوط به تصمیم نهایی پایتخت ها شد.





پس از این مذاکرات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بعد از پایان مذاکرات نمایندگان ایران و کشورهای 1+5 در ژنو، پیشرفت در این گفتگوها را تائید کرد. "جن ساکی" با بیان این موضوع در ادامه گفت: در مذاکرات پیشرفت هایی حاصل شده است اما گزارش هایی که در مورد نهایی شدن قرارداد منتشر شده اند نادرست هستند.





سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادمه با تاکید بر اینکه مذاکرات ادامه دارند گفت: این موارد مباحثی فنی هستند ما در چند روز گذشته پیشرفت خوبی داشته ایم. چند نکته باقی مانده و اینکه بگوئیم همه موارد نهایی شده اند غلط است.



کد N53295

وبگردی