آفتاب
معرفی دادستان و رییس دادگستری فیروزکوه

درخشان‌نیا: حرمت دستگاه قضایی از سوی همگان حفظ شود

درخشان‌نیا: حرمت دستگاه قضایی از سوی همگان حفظ شود

قائم‌مقام رییس دادگستری تهران خطاب به قضات و کارمندان دستگاه قضایی گفت: فراموش نکنیم که تمامی مقدمات از قبیل محیط اداری مناسب، جذب قضات و کارمندان و بکارگیری تجهیزات لازم در این خصوص مقدمه‌ای برای اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخشان‌نیا در مراسم معرفی دادستان و رییس دادگستری شهرستان فیروزکوه، اظهار کرد: بهترین موعظه الهی وفق آموزه‌های قرآنی در مقام قضا همانا صدور حکم بر اساس عدل و انصاف است.

وی افزود: باید توجه داشت که فرصت مغتنمی برای ما در عصر حاضر جهت خدمت به مردم پیش آمده است؛ بنابراین سعی کنیم ضمن برخورد کریمانه با مردم، به آنها آرامش داده و با اتخاذ تصمیمات قضایی عادلانه، سطح رضایتمندی ارباب رجوع را ارتقاء بخشیم.

قائم‌مقام رییس دادگستری تهران تصریح کرد: بدانیم که کم‌ اهمیت‌ترین پرونده از دیدگاه ما برای مردم بعضا مهم‌ترین حادثه زندگی‌شان محسوب می‌شود، چون به تدریج مشکلات مطروحه در دستگاه‌ قضا برای‌مان به جهت طبع مسئولیت محوله عادی می‌شود.

درخشان‌نیا بر اتخاذ تصمیمات قضایی و احکام عادلانه، مستند و منطبق با عدالت و انصاف تاکید کرد و افزود: زیرا این آراء به عنوان اسناد حقوقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ثبت و در معرض افکار عمومی آیندگان قرار خواهد گرفت.

وی بر تعامل با کلیه مسئولان محلی در رده‌های مختلف در چارچوب مقررات قانونی که نتیجه آن قطعا ارتقاء سطح رضایت‌مندی مردم خواهد بود تاکید کرد و افزود: لازم است حرمت دستگاه قضائی از سوی همگان حفظ شود تا مسئولان بتوانند با اقتدار و قاطعیت لازم به انجام وظایف خطیر خود بپردازند.

انتهای پیام

کد N53137

وبگردی