آفتاب

جبهه النصره شهر تاریخی معلولا را غارت کرد

جبهه النصره شهر تاریخی معلولا را غارت کرد

تسنیم نوشت:

منابع خبری محلی اعلام کردند که گروه تروریستی جبهه النصره شهر تاریخی و مسیحی نشین معلولا در سوریه را غارت، و تعدادی از آثار باستانی آن را تخریب کرد.
به گزارش الحدث، روزنامه "الاخبار" گزارش دادند که تروریست‌های جبهه النصره پس از سیطره مجدد بر شهر تاریخی و مسیحی نشین معلولا اقدام به تخریب کلیه کلیساهای تاریخی این شهر کرده و تمام ناقوس‌های آنها را به سرقت بردند.

همچنین این گروه‌ها مجسمه تاریخی حضرت مریم (ع) را که در دل کوه‌ معلولا قرار داشت با استفاده از مواد منفجره منهدم کردند، آنان همچنینی مجسمه حضرت مسیح (ع) را که برفراز کلیسای مارتقلا نصب شده بود از بین بردند.

این روزنامه همچنینی در ادامه گزارش خود می‌نویسد که گروه تروریستی جبهه النصره با تعداد زیادی از تاجران اشیای باستانی قرارداد بسته و اثار باستانی مربوط با تاریخ مسیحیان در سوریه را به آنان می‌فروشند.

این اشیای باستانی به وسیله قاچاقچیان سوری و لبنانی از سوریه خارج شده و به ترکیه و ایتالیا منتقل می‌شوند. یکی از قاچاقچیان اشیای باستانی در گفتگو با روزنامه الاخبار تاکید کرده است که تاکنون مقادیر بسیار زیادی از این اشیاء از سوریه خارج شده‌ است.

لازم به ذکر است که چندی پیش شبه‌نظامیان تکفیری بر بخش باستانی روستای مسیحی‌نشین معلولا مسلط شده‌ و چندین راهبه را از یک کلیسا به  گروگان گرفتند.

درگیری بر سر روستایی مسیحی‌نشین معلولا که در پنج کیلومتری عمده‌ترین جاده‌ بین دمشق و حمص قرار دارد، بخشی از یک جنگ گسترده بین شورشیان و نیروهای دولتی بر سر این بزرگراه استراتژیک است.

معلولا پیش از این، در ماه دسامبر نیز شاهد یک درگیری سنگین بود. در این زمان معلولا چهار بار بر اثر حملات و ضد حملات شورشیان و نیروهای دولتی  دست به دست شد.

کنترل این بزرگراه به نیروهای دولتی کمک می‌کند تا تسلط خود بر مرکز سوریه تقویت کنند و همچنین مسیر انتقال هزار تن تسلیحات شیمیایی را به خارج از سوریه امن می‌کند.

52261

کد N52960

وبگردی