آفتاب

رییس مجلس: حل بحران سوریه نیازمند همکاری جمعی است

رییس مجلس: حل بحران سوریه نیازمند همکاری جمعی است

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حل بحران سوریه نیازمند همکاری جمعی است و در صورتی که این امر جدی گرفته نشود، بحران به سایر مناطق نیز تسری خواهد یافت.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی ،ˈعلی لاریجانیˈ روز شنبه در دیدار پت برین رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند، با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا از جمله ایرلند، گفت: تقویت همکاری های ایران و اروپا می تواند در حل بحران های منطقه ای نقش موثری داشته باشد.

وی در این دیدار با اشاره به اهمیت گسترش مراودات سیاسی اقتصادی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند، به فراز و فرودهای مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به دنبال راه حل سیاسی بوده اما برخی کشورها هیچ گاه به دنبال حل موضوع نبوده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران خاطر نشان کرد:مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 نشان داد موضوع هسته ای ایران قابل حل است.

در این دیدار ˈپت برینˈ رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند با ابراز خرسندی از سفر به ایران ،فضای بعد از انتخابات ایران را فضای مثبتی برای گسترش روابط ایرلند با کشورمان دانست و گفت: مقامات عالیرتبه ایرلند بر افزایش سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و صنعتی فیمابین تاکید دارند.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده مثبت مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت ایرلند از ابتدا بر ضرورت گفت و گو و رایزنی های سیاسی برای رسیدن به حل موضوع هسته ای تاکید داشته است.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند در پایان حضور گروه های تروریستی مانند القاعده را در منطقه خطری برای صلح و امنیت در منطقه و جهان دانست.

سیام(1)**2021**1535
کد N52905

وبگردی