آفتاب

بروجردی: ایران از حق هسته ای خود چشم پوشی نخواهد کرد

بروجردی: ایران از حق هسته ای خود چشم پوشی نخواهد کرد

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب معاهده ان پی تی، از حق بهره مندی مردم ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای چشم پوشی نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، علاء الدین بروجردی صبح شنبه در دیدار پت برین رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایرلند، افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با کشورهای اروپایی بر اساس احترام متقابل در حوزه های مو رد علاقه طرفین است.

وی، ادامه داد: پارلمان های دوکشور می توانند به عنوان نمایندگان مردم، تسهیل و تقویت کننده روابط میان دولت های دو کشور باشند.

رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی اضافه کرد: در همین راستا مجلس شورای اسلامی از ارتباط تخصصی در سطح کمیسیون ها و گفت وگوی مستمر با پارلمان ایرلند استقبال می کند.

بروجردی به موضوع پرونده هسته ای کشورمان هم اشاره و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن پذیرش پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای خواستار استفاده از امتیازات آن پیمان در خصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم استفاده از سلاح های کشتار جمعی و پذیرش NPT به توافق مقدماتی با 1+5 رسیده است، گفت: ایران در این چارچوب از حق بهره مندی مردم ایران در استفاده صلح آمیز هسته ای چشم پوشی نخواهد کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع حقوق بشر هم اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات حقوق بشری حرف های فراوانی برای گفتن دارد و آمادگی دارد در زمینه معیارهای حقوق بشری و نقض حقوق بشر در جهان امروز با غرب گفت و گو کند.



** استقبال ایرلند از توافق هسته ای ایران با 1+5

پت برین رییس کمیسون سیاست خارجی پارلمان ایرلند هم در این دیدار ابراز امیدواری کرد در سال های پیش رو روند گسترش همکاری های تهران و دوبلین از سرعت بیشتری برخورد ار شود.

وی هدف از سفر خود و هیات پارلمانی ایرلند را رایزنی با مقامات ایرانی جهت ارتقای سطح مناسبات دو کشور در عرصه های مختلف از جمله در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی خواند.

رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایرلند ادامه داد: ایرلند از تبادل هیات های سیاسی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران و استمرار گفت و گو میان مقامات دو کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین استقبال می کند.

پت برین هم چنین به توافق هسته ای اخیر کشورمان با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: ایرلند از توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 استقبال کرده و علاقمند به انجام توافق نهایی طرفین و رفع تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران می باشد.

سیام(1)1429**1535
کد N52878

وبگردی