آفتاب

نماینده مجلس پاکستان:کشورهای غربی به سیاست دوگانه درقبال تهران خاتمه دهند

نماینده مجلس پاکستان:کشورهای غربی به سیاست دوگانه درقبال تهران خاتمه دهند

اسلام آباد- ایرنا- نماینده مجلس ملی پاکستان با تمجید از مواضع پایدار دولت ایران در برابر فشارهای غربی ها، اعلام کرد: گفت وگوهای اخیر ایران و گروه 1+5 موفقیت آمیز و گامی به سوی اجرای هر چه زودتر مفاد توافق هسته ای ژنو است و غربی ها باید به سیاست دوگانه درقبال تهران خاتمه دهند.

ˈعارف علویˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد تاکید کرد: این توافق هسته ای ،برای کشورهای جهان بویزه منطقه بسیار دلگرم کننده است اما دولت های غربی باید به سیاست های دوگانه در قبال تهران پایان دهند.

وی گفت: کشورهای غربی تلاش کردند تا ایران را تحت فشار قرار دهند اما در نهایت این کشورها مجبور به نشستن به پای میز مذاکره شدند.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان (حزب حاکم در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور) افزود: ایران مواضع اصولی در خصوص برنامه های صلح آمیز هسته ای خود داشته و ما برای این کشور آرزوی موفقیت می کنیم.

وی با بیان اینکه ایران هرگز به دنبال ساخت و تولید سلاح اتمی نیست، خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر عالی انقلاب اسلامی ایران با صدور فتوای دینی، قاطعانه تولید و استفاده سلاح اتمی را حرام اعلام کرده اند.

ˈعارف علویˈ خطاب به آمریکا و متحدان غربی این کشور تاکید کرد: آنان باید بمنظور موفقیت آمیز بودن توافق هسته ای ژنو، از اتخاذ سیاست های تهاجمی و شرط گذاری برای تهران خودداری کنند.

سیاستمدار پاکستانی بر این باور است: توافق هسته ای ژنو، برای همه کشورها از جمله اروپایی و همچنین ارتقای صلح و ثبات در جهان سودمند است.

نماینده مجلس ملی پاکستان با اشاره به شکست توطئه قدرت های استکباری برای منزوی کردن ایران، گفت: گفت وگوها میان تهران و غرب با هدف حل و فصل تمام مسائل باقی مانده باید در سطوح مقام های عالی تر ادامه پیدا کند.

آساق ** 1095**5981
کد N52808

وبگردی