آفتاب

حوادث الانبار طی 10 روز اخیر 370 کشته و زخمی به جا گذاشت

حوادث الانبار طی 10 روز اخیر 370 کشته و زخمی به جا گذاشت

تهران-ایرنا- سازمان صلح برای حقوق بشر در استان الانبار امروز اعلام کرد، درگیرها طی 10روز اخیر در شهرهای فلوجه و رمادی 370کشته یا زخمی به جا گذاشت است و بعضی از ساکنان این شهرها اجساد قربانیان را در باغچه های خانه هایشان دفن کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبریˈ السومریه نیوزˈ این سازمان شمار خانوارهایی که از استان الانبار کوچ کردند بالغ بر 18 هزار خانوار عنوان کرد.

ˈمحمد علیˈ رئیس سازمان صلح برای حقوق بشر گفت: شمار کشته های غیر نظامی استان الانبار طی 10 روز اخیر و تا ساعت 8 صبح روز شنبه بالغ بر 73 تن از جمله 21 کودک و 13 زن می شود، این درحالی است که 297 تن از جمله 155 کودک و زن زخمی شدند و حال 89 تن از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

وی افزود: شمار کشته ها و زخمی های تروریست ها تاکنون به دلیل نرسیدن آنان به بیمارستان های دولتی مشخص نیست و شمار کشته های ارتش، پلیس و نیروهای بیداری هم از سوی منابع نظامی حاکم بر شهرهای استان الانبار اعلام نشده است.

وی ادامه داد بعضی خانوارها به دلیل قرار گرفتن خانه های آنها در محاصره تروریست های مسلح و برقراری قانون منع رفت وآمد در محله های مسکونی مجبور به دفن اجساد قربانیان خود در باغچه های خانه ها شدند.

وی با بسیار وخیم توصیف کردن اوضاع الانبار گفت: صدها خانوار که خانه هایشان طی درگیری ویران شده است در مدارس وچادرها اسکان داده شدند.

وی نسبت به شیوع بیماری های خطرناک میان کودکان از جمله تب سرخ، رماتیسم، فلج اطفال هشدار داد و از دو طرف درگیری خواست با برقراری آتش بس به سازمان های بشردوستانه اجازه ورود و امدادرسانی به این خانوار ها دهند.

وی شمار خانوارهای مهاجر از استان الانبار را تا صبح امروز 17 هزارو 896 خانوار اعلام و پیش بینی کرد با شدت یافتن اعمال خشونت بار ،این رقم به 30 هزار خانوار طی دو روز آتی برسد.

پلیس استان الانبار دیروز اعلام کرد، مناطق مسکونی شهر کرمه در شرق فلوجه مورد حمله توپخانه ای قرار گرفت که بر اثر آن چندین تن کشته یا زخمی شدند.

استان الانبار و مرکز آن رمادی در 110 کیلومتری غرب بغداد از 21 دسامبر گذشته تاکنون شاهد عملیات نظامی گسترده ارتش وعشایر در تعقیب نیروهای القاعده و گروه افراطی داعش در مرز مشترک عراق با اردن و سوریه است.

مترجمام** 1453 **1515
کد N52746

وبگردی