آفتاب

اوباما طی روزهای آتی اصلاحات برنامه جاسوسی آمریکا را اعلام می‌کند

اوباما طی روزهای آتی اصلاحات برنامه جاسوسی آمریکا را اعلام می‌کند

در پی بررسی مجدد اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا، سخنگوی کاخ سفید گفت، باراک اوباما قصد دارد تا در 17 ژانویه 2014 اصلاحات برنامه جاسوسی این کشور را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت، اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در روز جمعه این هفته نشان‌دهنده نتایج اقدامات اصلاحی در روند بررسی مجدد فعالیت آژانس امنیت ملی آمریکاست.

کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد، اوباما در حال نزدیک شدن برای اتخاذ تصمیم درباره اصلاح برنامه جاسوسی آمریکاست و برای این کار با سیاستمدارانی که بر جامعه اطلاعاتی آمریکا نظارت دارند، دیدار کرده است.

اوباما روز چهارشنبه با هیاتی از سیاستمداران مسئول نظارت بر جامعه اطلاعاتی آمریکا در واشنگتن دیدار کرد؛ دیداری که در پی افشای اطلاعات گسترده از سوی ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا صورت گرفت.

اوباما گفت که رسوایی مربوط به برنامه جاسوسی آمریکا باعث تضعیف اعتماد مردم به فعالیت جامعه اطلاعاتی آمریکا شده است و بنابراین، ایجاد اصلاحات در این زمینه ضرورت دارد.

باب گودلات، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از قانونگذاران حاضر در این هیات،‌ از اوباما خواست تا این مساله را توضیح دهد که چرا برنامه‌های گسترده استخراج داده‌ها به این میزان ضرورت دارد؛ اقدامی که روسای جاسوسی آمریکا بر این باورند که به شناسایی و دستگیری مظنونان تروریستی در سراسر جهان کمک می‌کند.

مقام‌های ارشد آمریکا به این مساله اشاره کرده‌اند که اوباما در حال بررسی این مساله است که آیا اجازه دهد این برنامه جاسوسی ادامه یابد یا خیر و این در حالی است که داده‌های مورد نیاز باید یا توسط کمپانی‌های فناوری یا یک طرف ثالث به جای آژانس امنیت ملی آمریکا جمع‌آوری و نگه‌داری شوند. مقام‌های اطلاعاتی باید برای دستیابی به مکالمات تلفنی اجازه دادگاه را داشته باشند.

انتهای پیام

کد N52654

وبگردی