آفتاب

مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی به تصمیم تل آویوبرای ادامه شهرک سازی اعتراض کردند

مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی به تصمیم تل آویوبرای ادامه شهرک سازی اعتراض کردند

تهران - ایرنا - مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی از تصمیم تل آویو به ساخت و ساز 1400 واحد مسکونی جدید و ادامه شهرک سازی ها اعتراض کردند.

پایگاه اطلاع رسانی الیوم السابع روز شنبه گزارش داد، وزیران و اعضای کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از تصمیم کابینه این رژیم در ساخت 1400 واحد مسکونی جدید در کرانه غربی و قدس اشغالی انتقاد کردند.

آنان به انزوای بیشتر این رژیم و به خطر افتادن روند به اصطلاح صلح با طرف فلسطینی هشدار دادند.

ˈیاییر لابیدˈ وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی شب گذشته به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نسبت به ساخت و ساز بیشتر شهرک ها که منجر به انزوای فزاینده آنان خواهد شد هشدار داد و گفت که صبر جامعه جهانی در حال تمام شدن است.

لابید در گفت و گویی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت گفت ، اوضاع سیاسی بسیار خطرناک شده و نتانیاهو مسوول تبعات اعلان ساخت 1400 واحد مسکونی جدید است.

وی گفت که عملیات سیاسی نیازی به ساخت بیشتر شهرک ها ندارد و خوب است وی در سر میز مذاکره بنشیند، هر گونه توافق سیاسی در این خصوص برای اسراییل، مردم و کابینه بیشتر فایده دارد.

این گزارش می افزاید، ˈشیلی یحیموویشˈ عضو زن کنیست از حزب کار نیز گفت : فردی که در سایه مذاکرات سیاسی جدی چنین طرح هایی (ساخت و ساز بیشتر) ارائه می دهد خواهان حل و فصل مسایل نیست . وی با این سخنان به راستگراهای افراطی که از ساخت و ساز شهرک ها حمایت می کنند اشاره کرد.

ˈعمیر بیریتسˈ وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی نیز در باره ساخت و سازها گفت که کابینه نتانیاهو با اعلان ساخت شهرک های جدید در کرانه غربی و قدس هیچ امیدی ایجاد نکرده و این اقدام در سطح جهانی به نفع تل آویو نیست.

وی بر ضرورت رسیدن به توافق با طرف فلسطینی و خوددای از ساخت و ساز های مسکونی جدید تاکید کرد.

مترجمام**1408**1446
کد N52626

وبگردی