آفتاب
کمیسیون تلفیق تصویب کرد/

تسویه‌ حساب دولت بابت پرداخت عیدانه 91 با صندوق توسعه ملی در بودجه 93

 تسویه‌ حساب دولت بابت پرداخت عیدانه 91 با صندوق توسعه ملی در بودجه 93

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق قرض دولت به صندوق توسعه ملی بابت 2 درصد پرداخت عیدانه در سال 91 پرداخت خواهد شد و الباقی درآمدهای نفتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز و در بودجه عمومی کشور هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی،‌ غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس روز شنبه در تشریح مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز کمیسیون بحث و بررسی تبصره 2 قانون بودجه به اتمام رسید.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق شرکت نفت مکلف شد 14.5 درصد از درآمدهای نفتی خود را طبق قانون برنامه به حساب وزارت نفت واریز کند تا در بخش صنایع نفتی و پالایشگاه‌ها هزینه شود.

وی افزود: طبق قانون برنامه دولت باید 29 درصد درآمدهای نفتی را به حساب صندوق توسعه واریز کند که این موضوع نیز در جلسه امروز کمیسیون تصویب شد.

کاتب گفت: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق قرض دولت به صندوق توسعه ملی بابت 2 درصد پرداخت عیدانه در سال 91 پرداخت خواهد شد و الباقی درآمدهای نفتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز و در بودجه عمومی کشور هزینه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: دولت در قالب بند 3 تبصره 2 پیشنهاد کرده بود مبلغ فروش نفت به پالایشگاه‌های داخلی به میزان 18.5 دلار باشد اما کمیسیون تلفیق با توجه به اینکه 18.5 دلار قیمت محاسباتی دقیقی ندارد و تغییراتی هم ممکن است در قیمت نفت در سال 93 به وجود آید و با توجه به اینکه مغایر قانون دائمی هدفمندسازی یارانه‌هاست پیشنهاد حذف داده شد که تصویب شد، که بر این اساس دولت مکلف است براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها به میزان فوب خلیج‌فارس نفت به پالایشگاه‌های داخلی بفروشد.

وی افزود: در بند ب که به موضوع واریزی صندوق توسعه ملی اختصاص دارد دولت پیشنهاد کرده بود یک درصد ارزش افزوده مالیات آلایندگی که پالایشگاه‌های تولیدی باید پرداخت کنند بر مبنای فروش باشد، که کمیسیون تلفیق این را تغییر داد و به خاطر شفاف‌سازی بیشتر مبنای یک درصد ارزش افزوده مالیات آلایندگی پالایشگاه‌ها را قیمتی تعیین کرد که در بند الف تبصره 2 لایحه بودجه آمده است.
 

کد N52575

وبگردی