آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا؛

جهانگیرزاده: تبدیل شدن سؤال از وزرا به مچ‌گیری منطقی نیست

جهانگیرزاده: تبدیل شدن سؤال از وزرا به مچ‌گیری منطقی نیست

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه تبدیل شدن تعدد سؤال از وزرا به مچ‌گیری منطقی نیست گفت که به نظر می‌رسد اکنون دولت و مجلس نیازمند تشکیل اتاق فکری برای افزایش همکاری‌ها هستند.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه تعدد سؤالات نمایندگان از وزرا برای اصلاح امور امری مطلوب به شمار می‌رود در عین حال گفت: اینکه این رویکرد به مچ‌گیری تبدیل شود منطقی نیست.

وی افزود: از طرف دیگر کسی نمی‌تواند مشکلات را انکار کند و به همین دلیل باید برای تعدیل روابط بیشتر کار کرد به طوری که اکنون نیازمند تشکیل اتاق فکر و یا گروه افزایش همکاری‌ها بین دولت و مجلس هستیم.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه تفاوتی بین نگاه مجلس و دولت نسبت به امور وجود دارد، گفت: باید در جهت همدل کردن و یا نزدیک کردن دیدگاه‌ها تلاش کرد چون مسئولتی‌های دولت و مجلس در قبال توسعه ملی بسیار بالاست و طبیعتا این امر نگرانی‌هایی را در طرفین ایجاد می‌کند، در این بین برای کاهش این نگرانی‌ها و اینکه روال تنها به سمت طرح سؤال یا حضور وزرا در مجلس پیش نرود باید دولت تلقی جدی‌تر برای پاسخگویی به نامه‌ها و مطالبات نمایندگان داشته باشد که این امر در گرو تشکیل تیم همکاری میان مجلس و دولت است.

جهانگیرزاده در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه برخی از سؤالات از وزرا در حیطه مسئولیت کاری آنها نیست گفت: این ابهام درستی است اما تشخیص اینکه سؤال در حیطه کاری وزیر است یا خیر با هیأت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی است، اگر در این باره مسأله‌ای نیز وجود داشته باشد آن تیم همکاری یا معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌تواند با ایجاد ارتباط و دادن نقطه نطرات در جهت اصلاح این رویه‌ها تلاش کند.

وی افزود: این موضوع با رایزنی می‌تواند مورد دقت بیشتری قرارگیرد البته بخشی از آن ممکن است ناشی از بی‌دقتی باشد و بخشی هم بدان دلیل است که مسیر پاسخگویی به گونه‌ای فراهم شود که نماینده بدون لکنت بتواند سؤالش را مطرح کند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: اگر به این سمت حرکت کنیم که احیانا این تلقی به وجود آید که رابطه مطلوب دولت و مجلس این باشد که نماینده سؤال نکند و تذکر ندهد قطعا قهقرایی در نظام دموکراتیک کشور به وجود می‌آید.

وی در پایان در مورد طرح پیشنهادی مبنی بر اینکه در شش ماه اول کاری وزرا سؤالی از سوی نمایندگان از آنها پرسیده نشود، گفت: برای این کار باید آئین‌نامه اصلاح شود که این بحث دیگری است حتی می‌تواند نقطه نظر خوبی باشد ولی اکنون ملاک عمل ما قانون و آئین‌نامه داخلی است.

انتهای پیام

کد N52518

وبگردی