آفتاب
در نشست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد

دستاوردهای سفر هیات‌های پارلمانی کشورهای اروپایی تشریح شود

دستاوردهای سفر هیات‌های پارلمانی کشورهای اروپایی تشریح شود

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از دولت و مجلس خواستند تا دستاوردهای سفر هیات‌های پارلمانی کشورهای اروپایی به کشورمان را تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرشید جعفری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی که در نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی (جنبش عدالتخواه دانشجویی، بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان) با موضوع سفر هیات پارلمانی انگلیس به کشورمان سخن می‌گفت، با بیان این که مسوولان بارها مساله‌ای را مطرح کرده‌اند که واقعیت چیز دیگری بوده است، خاطرنشان کرد: آیا دولت و دستگاه اطلاعات و سیاست خارجی نسبت به مسائلی مثل سفر هیات پارلمانی اروپایی و دیدار با مجرمان وقایع 88 ناآگاه است؟‌

وی در ادامه افزود: ما با همه انتقاداتی که به آقای هاشمی داریم اما احترام به وی را واجب می‌دانیم و توهین هیات پارلمانی به وی را فراموش نمی‌کنیم.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به این که رهبری تاکید دارد برای حل مشکلات کشور باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم، اظهار کرد: ما هم بارها تذکر داده‌ایم که نگاه به خارج برای حل مشکلات کشور موجب تحقیر و ناامیدی مردم می‌شود. جک استراو در مصاحبه با بی‌بی‌سی می‌گوید باید از بازگشت افراطی‌ها به قدرت در ایران جلوگیری کنیم و دولت فعلی را تقویت کنیم. این اظهارنظر استراو در واقع نقض حاکمیت ملی است؛ چرا در برابر این اظهارنظر موضع‌گیری نمی‌شود.

جعفری در ادامه تاکید کرد: ویژگی‌های گفتمان این دولت چیست که انگلیسی‌ها از آن حمایت می‌کنند؟ مایه نگرانی است که دشمنان از یک دولت دفاع کردند. دولت نباید خوشحال باشد که با دنیا تعامل می‌کند. ما اگر ببینیم منافع و ارزش‌های جمهوری اسلامی به خطر افتاده است، اقدام خواهیم کرد.

ادامه دارد...

کد N52516

وبگردی