آفتاب

بروجردی: حتی وجود یک بمب هسته‎ای هم برای صلح جهانی خطرناک است

بروجردی: حتی وجود یک بمب هسته‎ای هم برای صلح جهانی خطرناک است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران بدون تردید کشوری مقتدر در سطح جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، علاء الدین بروجردی در جلسه معارفه فرماندار جدید شهرستان بروجرد با تاکید بر نقش موثر مقام معظم رهبری در هدایت کشتی نظام در اقیانوس طوفان زده بحران های متعدد منطقه گفت: امروز کشور ما در سطح جهان بدون تردید نظامی مقتدر به شمار می رود.

وی اضافه کرد: امروز در حالی در یک جنگ اقتصادی به سر می‎بریم که استکبار جهانی تمام ظرفیت خود را به کار گرفته تا ملت ایران نتواند به توانمندی‎های بالقوه اقتصادی خود دست یابد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به دیدار هیات‎های اروپایی از ایران گفت: امروز شاهد حضور هیات‎های مختلف خارجی در کشورمان هستیم که ما با استقبال از این دیدارها با دنیا سخن خواهیم گفت تا از منافع ملی دفاع کرده باشیم.

بروجردی یادآور شد: جک استراو 10 سال پیش در کنار وزرای رژیم فرانسه و آلمان در مذاکره سعدآباد در واکنش به آقای دکتر خرازی که اعلام کرده بود ما برای کار تحقیقاتی اجازه می خواهیم 20 دستگاه سانتریفیوژ داشته باشیم جواب داده بودند من دو دستگاه را هم اجازه نمی‎دهم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یادآور شد: این در حالی است که ما امروز 19 هزار دستگاه نصب شده داریم و قدرت‎های دنیا چه بخواهند و چه نخواهند امروز یک قدرت هسته‎ای در بعد صلح آمیز هسته‎ای هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران مخالف ساخت بمب هسته‎ای است، گفت: ما با پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری معتقدیم که حتی وجود یک بمب هسته‎ای هم برای صلح جهانی خطرناک است.

این نماینده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ما امروز در استان نیازمند به تغییر و تحول هستیم گفت: متاسفانه لرستان جز بیکارترین استان‎های کشور محسوب می‎شود که با توجه به حضور استاندار جدید و تجربیات او می‎توان گفت شرایط برای تحول فراهم شده است.

وی با اظهار خرسندی از اینکه استاندار فعلی لرستان شخصی با دوز کم سیاسی و در عوض دوز بالای قدرت اجرایی است، ادامه داد: استاندار لرستان شخصی کوشا، فعال، کاردان، دلسوز و پیگیر و خستگی‎ناپذیر بوده و این همان انتظاری است که مردم از مسئولین دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تقویت بعد فرهنگی در کشور گفت: اگر به لحاظ اقتصادی و عمرانی و توسعه در حد ژاپن پیشرفت داشته باشیم اما از نظر فرهنگی در شرایط فعلی باقی بمانیم آن پیشرفت اهمیت نخواهد داشت.

بروجردی اضافه کرد: وضعیت امروز ما چهره قرآن و پیامبر نیست و لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر و توجه به ابعاد فرهنگی خواسته به حق مردم و خانواده‎های شهدا و متدین است.

انتهای پیام

خبرنگار:

کد N52399

وبگردی