آفتاب
وکیل‌مدافع فاطمه هاشمی:

پرونده با شکایت مدعی‌العموم تشکیل شده نه روسای قوا

پرونده با شکایت مدعی‌العموم تشکیل شده نه روسای قوا

یکی از وکلای مدافع فاطمه هاشمی گفت: موکلم در اظهارات خود در روز دادگاه نگفته بود که آقای علی لاریجانی یا برادرش از وی شکایت کرده‌اند.

سیدوحید ابوالمعالی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامه رییس مجلس به رییس دادگستری استان تهران مبنی بر اینکه از فاطمه هاشمی شکایتی نکرده است، گفت: نامه مذکور این شائبه را ایجاد می‌کرد که موکلم در اظهارات خود در روز دادگاه گفته که آقای لاریجانی یا برادرشان از وی شخصا شکایت کرده‌اند، در صورتی که چنین موضوعی را خانم هاشمی و وکلای وی مطرح نکرده‌اند.

وی گفت: آنچه در دادگاه از سوی وکلای خانم هاشمی مطرح شد این بود که شکایت مطروحه از سوی مدعی‌العموم نسبت به موکلم نیاز به شاکی خصوصی دارد و بدون شاکی خصوصی پرونده نمی‌تواند حتی در مرحله دادسرا هم تشکیل شود.

ابوالمعالی مدعی است که پرونده تشکیل شده خلاف قانون بوده است.

وکیل مدافع فاطمه هاشمی یادآور شد: مبنای اتهام وارده به موکلم در مورد واکنش خانم هاشمی به صحبت‌های یکی از نمایند‌ه‌های مجلس بود که به خانواده وی توهین کرده بود. موکل در اظهارات خود مطرح کرد که ای کاش مهدی هم برادر آقای لاریجانی بود تا وی از مهدی همانند برادرش دفاع می‌کرد.

وی افزود: اگر دادستانی اعتقاد دارد که این جرم جنبه عمومی دارد نمی‌تواند این شکایت را پس بگیرد، مگر این که دادگاه تشخیص دهد که این جرم جزو جرایم قابل گذشت است؛ بنابراین باید دادگاه ادامه پیدا کند و رای صادر شود.

ابوالمعالی یادآور شد: پس از پایان دادگاه، رای در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فاطمه هاشمی ششم شهریورماه سال جاری به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه به شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال و در نهایت دادگاه فاطمه هاشمی روز چهارشنبه - 18 دی ماه- در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شد.

انتهای پیام

کد N52246

وبگردی