آفتاب
افشین داوری در گفتگو با مهر:

مشکلات مالی کار را سخت کرده/ نمی‌توانیم با این وضعیت فرصت ایجاد کنیم

مشکلات مالی کار را سخت کرده/ نمی‌توانیم با این وضعیت فرصت ایجاد کنیم

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به مشکلات مالی که پیش روی این فدراسیون قرار گرفته است تاکید کرد: مشکلات مالی که وجود دارد کار را برای ما سخت کرده است.

افشین داوری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضیت تیم ملی دوومیدانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به دنبال بکارگیری مجموعه‌ای از مربیان بودیم و منابع مالی هم تامین نشده است به نوعی در پی پشتیبانی هستیم تا این برنامه‌های پیش برود ولی باید عنوان کنم که کار برای ما دیگر خیلی سخت شده است و اگر تا ماه آینده اتفاق تازه‌ای رخ ندهد ادامه کار بسیار دشوار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای حضور در بازی‌های آسیایی دو اردوی 21 روزه را برگزار کردیم و وارد اردوی سوم شده‌ایم. تمرینات جدید پرتابگران هم در قشم برگزار می‌شود ضمن اینکه با آمدن سمیر خدار کار تمرینات ورزشکاران نیمه استقامت هم شروع شده است. شاید تا دو هفته دیگر بتوانیم شرایط را به همین منوال پیش ببریم ولی واقعا پس از آن لازم داریم تا مورد حمایت قرار گیریم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه ورزش به کمک دولت و مجلس احتیاج دارد، گفت: ابتدا باید دولت و مجلس به کمک ورزش بیایند و پس از آن وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها کمک کنند تا بتوانیم در این شرایط خود را حفظ کنیم.

داوری تصریح کرد: دوومیدانی مثل تک رشته‌ها نیست. ما هم مدال‌های قابل قبولی داریم و هم هزینه‌ها قابل قبول است. برخی از رشته‌های ما باید در ارتفاع تمرین کنند و گروهی در سطح دریا. تعداد مربیان ما هم زیاد است بنابراین به هزینه‌های قابل قبولی احتیاج داریم. در این شرایط ما نمی‌توانیم فرصتی ایجاد کنیم و فقط فرصت‌های کنونی را حفظ کرده‌ایم.

وی با اشاره به بازی‌های آسیایی اینچئون عنوان کرد: بعد از این بازی‌‎ها نتایج مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و وزارتخانه نیز فدراسیون‌ها را مورد بازخواست قرار خواهد داد. ما فعلا حداقل‌ها را می‌خواهیم و دنبال حمایت وِیژه نیستیم. ما در جلساتی که با شخص وزیر، سجادی و کمیته ملی المپیک داشتیم هشدارهای لازم را دادیم. تا این لحظه اجازه ندادیم خدشه‌ای به برنامه‌های ما وارد شود ولی اگر منابع ما تامین نشود دچار چالش خواهیم شد.

کد N52191

وبگردی