آفتاب

بحران جدید در ارتش آمریکا/افسران نیروی هوایی معتاد شده اند

بحران جدید در ارتش آمریکا/افسران نیروی هوایی معتاد شده اند

تحقیقات در حال انجام در نیروی هوایی امریکا نشان می دهد که دست کم 10 نفر از درجه دارن این بخش از ارتش ایالات متحده در امر حمل و در اختیار داشتن مواد مخدر دست داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از انتشار خبرهای متعدد در مورد تجاوز متعدد به افسران زن ارتش آمریکا از سوی همقطاران آنها اکنون بحرانی دیگر دامن گیر ارتش ایالات متحده شده و آن موضوع پخش مواد مخدر است.

در همین رابطه دیروز شبکه الجزیره از تحقیق در این رابطه گزارش داد و نوشت که نیروهایی که مسئول حفاظت از کلاهک های هسته ای آمریکا هستند در امر نگهداری مواد مخدر دست دارند.

رویترز نیز امروز شنبه در خبری اعلام کرده که دست کم 10 نفر از اعضای نیروی هوایی امریکا در امر نگهدای و پخش مواد مخدر در میان نیروها دست دارند. این در حالی است که در سال های گذشته اعلام شد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان با استفاده از تابوت اقدام به خارج کردن مواد مخدر از این کشور جنگ زده می کنند.

بحران در ارتش امریکا فقط تجاوز و مواد مخدر نیست بلکه مواردی همچون افسردگی نظامیان و خودکشی آنها را نیز دربر می گیرد. در همین رابطه گزارش های جدید حکایت از افزایش 50 درصدی تجاوز جنسی در ارتش آمریکا در سال 2013 میلادی دارد. بر اساس این آمار در سال مالی 2013 که در تاریخ 30 سپتامبر به پایان رسیده، پنج هزار مورد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا ثبت شده است.

این در حالی است که در سال مالی 2012 میلادی سه هزار و 374 مورد تجاوز جنسی در ارتش ایالات متحده ثبت شده بود.

گزارش های ثبت شده در این رابطه حکایت از این موضوع دارد که 10 درصد از آزارهای جنسی سال 2013، پیش از آنکه قربانیان به طور رسمی فعالیت خود را در ارتش آغاز کنند رخ داده اند، در حالی که در سال 2012 میلادی فقط 4 درصد از آزارهای جنسی ثبت شده پیش از آغاز به کار رسمی قربانیان انجام شده بودند.

مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در ماه می سال جاری اعلام کردند که از سال 2010 تا 2012 میلادی تجاوزهای جنسی در ارتش این کشور 35 درصد رشد داشته به طوریکه در هر سال 26 هزار قربانی تجاوز جنسی وجود داشته است.

کد N52099

وبگردی