آفتاب
صالحی در شبکه جام جم خبر داد:

اختلاف ایران و 1+5 در توافق ژنو بر سر سانتریفیوژهای پیشرفته 

اختلاف ایران و 1+5 در توافق ژنو بر سر سانتریفیوژهای پیشرفته 

رئیس سازمان انرژی اتمی یکی از موارد اختلافی بین ایران و 1+5 را ایراد طرف مقابل به پیشرفته بودن سانتریفیوژهای ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در برنامه "ایرانی سلام" در شبکه جام جم درباره موارد اختلافی بین ایران و 1+5 برای اجرای توافق ژنو و مذاکرات صورت گرفته اخیر در ژنو ، گفت: یکی دو مورد بود که کارشناسان برای حل آنها به ژنو رفته بودند، یکی از این موارد اختلافی که طرف مقابل مطرح می کرد سانتریفیوژهای پیشرفته بود که حق جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه بهترین بخش تفاهم نامه مربوط به تحقیق و توسعه است و هیچ محدودیتی در این بخش در تفاهم نامه ذکر نشده است، بیان کرد: هنوز این تفاهم نامه جنبه اجرایی نگرفته و شاید دهه سوم ژانویه اجرایی شود بنابراین بحثی که آنها راجع به سانتریفیوژها مطرح می کنند ناوارد است.

صالحی گفت: البته از این بحث عبور خواهیم کرد چرا که استنادی ندارد و هیچ نقطه منطقی و عقلانی در آن وجود ندارد. آنها می گویند چرا پیشرفت می کنید که این موضوع از منظر حقوق بشر منطقی نیست و اصول اولیه حقوق بشر را که آنها سنگش را به سینه می زنند زیر سئوال می برد، یعنی از ما توقع دارند که فکر نکنیم.

ادامه دارد.

کد N52090

وبگردی