آفتاب

سیستان و بلوچستان، در خط مقدم مبارزه با انواع بیماری‌های عفونی و واگیردار

سیستان و بلوچستان، در خط مقدم مبارزه با انواع بیماری‌های عفونی و واگیردار

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش جمعیت باید با در نظر گرفتن موارد بهداشتی باشد، اگر به بهداشت در پیش از ازدواج توجه نشود شاهد تولد افراد ناتوان و بیمار هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «جمشید نژاد» در کارگروه تغذیه و سلامت جامعه افزود: فرهنگسازی در حوزه‌ی سلامت باید از طریق آموزش و پرورش، تریبون‌های نماز جمعه و دانشگاه‌ها انجام شود.

معاون استاندار در ادامه گفت: اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در استان از طرح‌هایی هدفدار بلند مدتی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده و نتایج بسیار خوبی نیز داشته است.

جمشیدنژاد در ادامه افزایش اطلاعات افراد جامعه از بیماری‌های خطرناک اجتماعی چون ایدز و وبا را خواستار شد و گفت: کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی و اجتماعی در این رابطه باید برای اقشار مختلف برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان همسایگی مشترک دارد و این دو کشور شرایط خوبی از نظر بهداشتی ندارند، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان در خط مقدم مبارزه با انواع بیماری‌های عفونی و واگیردار قرار دارد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت در استان ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و درمانی است که برنامه‌ریزی ویژه و بودجه‌های خاصی در این رابطه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N52051

وبگردی