آفتاب
در اعترافات یک سرکرده داعش فاش شد؛

نقش عربستان در حوادث الانبار/جزئیات نشست محرمانه تروریستها با نماینده بندر بن سلطان

نقش عربستان در حوادث الانبار/جزئیات نشست محرمانه تروریستها با نماینده بندر بن سلطان

یک سرکرده بازداشت شده داعش در اعترافات خود از نقش عربستان در حوادث الانبار پرده برداشت و به تشریح جزئیات نشست محرمانه این گروه تروریستی با نماینده اطلاعات ریاض پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، یک منبع امنیتی بلندپایه روز گذشته به تشریح اعترافات یکی از فرماندهان بازداشتی گروه داعش پرداخت که اخیرا در استان الانبار بازداشت شده است. این فرمانده در اعترافات خود اعلام کرده است که عربستان سعودی در حوادث استان الانبار نقش دارد.

بنا بر اعلام این سرکرده داعش، وی یک روز پیش از برچیدن چادرهای تحصن کنندگان در استان الانبار، 150 میلیون دلار و 60 دستگاه خودرو ویژه ساخت عربستان سعودی را دریافت کرده است. برخی از این خودروها توسط نیروهای امنیتی عراق به غنیمت گرفته شده اند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: طبق اعترافات سرکرده بازداشتی داعش، نشستی محرمانه میان نماینده دستگاه اطلاعات عربستان سعودی، سخنگوی یکی از فراکسیون های سیاسی عراق و "شاکر وهیب" جنایتکار داعش برگزار شده است. این نشست 20 روز پیش از کشته شدن شاکر وهیب برگزار شد.

وی با بیان این مطلب افزود: این دیدار در یکی از بوستان های منطقه راوه در غرب عراق برگزار شد و در آن گام هایی که باید پس از برچیدن چادرهای تحصن کنندگان توسط دولت عراق، اتخاذ شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعترافات این فرمانده داعش درباره نقش عربستان سعودی در حوادث استان الانبار در حالی مطرح می شود که نوری المالکی نخست وزیر عراق روز پنجشنبه از کشورهای حامی تروریسم خواسته بود به حمایت مالی و تبلیغاتی خود از تروریسم در عراق پایان دهند.

کد N51874

وبگردی