آفتاب

روسیه خطاب به آمریکا: حمایت‌ها از بشار اسد ادامه می‌یابد

روسیه خطاب به آمریکا: حمایت‌ها از بشار اسد ادامه می‌یابد

دیپلمات‌های روسیه به معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به مسکو سفر کرده گفتند، این کشور همچنان به حمایت از دولت بشار اسد در مبارزه با شورشیان و تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

دیپلمات‌های روسیه به معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به مسکو سفر کرده گفتند، این کشور همچنان به حمایت از دولت بشار اسد در مبارزه با شورشیان و تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که قرار است اواخر ماه جاری میلادی مذاکرات صلح ژنو 2 برگزار شود.

سفر وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو در آستانه دیدار مهم جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در شهر پاریس طی روز دوشنبه، انجام شد. در دیدار روز دوشنبه قرار است بر مساله اعطای کرسی رسمی به ایران در کنفرانس ژنو 2 تمرکز شود.

مقامات روسیه گفتند: لاوروف و کری همچنین روز دوشنبه یک نشست مشترک نیز با اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه خواهند داشت.

وندی شرمن پس از نشستی که با میخائیل بوگدانف و گنادی گاتیلف، معاونان وزیر امور خارجه روسیه داشت با خبرنگاران مصاحبه نکرد. این دو دیپلمات روسی نماینده مسکو در مذاکرات صلح سوریه که قرار است 22 ژانویه برگزار شود خواهند بود.

اما وزارت امور خارجه روسیه گفت، به وندی شرمن گفته شد که مبارزه بشار اسد با گروه‌های تروریستی شایسته حمایت فراگیر است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: نمایندگان روسیه بر اهمیت وحدت تلاش‌های دولت سوریه و مخالفان دارای تمایلات وطن‌پرستانه به منظور جنگیدن با گروه‌های تروریستی که فعالیت‌هایشان نه فقط آینده سوریه بلکه ثبات منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد، تاکید کردند.

اشاره مسکو به مخالفان دارای تمایلات وطن‌پرستانه به آن دسته از گروه‌های سوری است که عضو حزب بعث بشار اسد نیستند اما از سوی حکومت سوریه طرد شده‌اند و شامل ائتلاف ملی مخالفان سوری و شورشیان مشغول به جنگ نمی‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه گفت، مسکو و واشنگتن توافق دارند که کنفرانس ژنو 2 که دنباله‌ای بر رایزنی‌های ژوئیه 2012 که در پی پایان دادن به درگیری‌ها شکست خورده است، باید بر داخل کردن نمایندگان مخالفان و حکومت سوریه به نخستین تماس مستقیم میان آنها متمرکز باشد.

در این باینه تصریح شد، این کنفرانس باید آغاز مذاکرات سوریه بر پایه بیانیه ژنو باشد؛ بیانیه‌ای که چارچوب کاری آن خواسته است خود سوری‌ها درباره این که چطور دولت آینده کارکرد داشته باشد، تصمیم می‌گیرند.

دیپلمات‌های اظهار داشتند، در جریان سفر وندی شرمن تصمیم نهایی درباره نقش ایران در سوئیس گرفته نشد.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از گاتیلف گزارش داد: این مساله تا زمان نشست میان سرگئی لاوروف و جان کری در پاریس به تعویق انداخته شد.

مسکو گفت: لاوروف رایزنی‌های کم سابقه‌ای را با احمد جربا، رهبر ائتلاف ملی سوریه در پاریس یا در روز یکشنبه و یا در روز دوشنبه انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N51728

وبگردی