آفتاب

تشییع دو شهید گمنام در خمین؛ احداث یادمان شهدای گمنام

تشییع دو شهید گمنام در خمین؛ احداث یادمان شهدای گمنام

همشهری آنلاین: دو شهید گمنام از عملیات والفجر ۸، جمعه ۲۰ دی ماه در حالی بر دستان مردم و مسئولان استان مرکزی تشییع شدند که عطرشان فضای شهر قورچی باشی از توابع شهرستان خمین را فراگرفته بود.

دفاع > شهید- همشهری آنلاین:
دو شهید گمنام از عملیات والفجر ۸، جمعه ۲۰ دی ماه در حالی بر دستان مردم و مسئولان استان مرکزی تشییع شدند که عطرشان فضای شهر قورچی باشی از توابع شهرستان خمین را فراگرفته بود.

به گزارش مهر، این دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در میان اشک و ناله مردم از محل بخشداری کمره تشییع و پس از خواندن نماز در محل یادمان شهیدان شهر قورچی باشی به خاک سپرده شدند.

استاندار مرکزی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: حضور مسئولان در این مراسم یادآوری می‌کند که گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگری آنها و از خود گذشتگی آنها اولین درس الهی است.

محمد حسین مقیمی افزود: امیدواریم از برکات آن بهره‌مند شویم یک بار دیگر با شهیدان پیمان می‌بندیم که راه‌شان را ادامه می‌دهیم، زیرا خون آنها مایه عزت، پیشرفت و سربلندی ما بود و ما سوگند یاد می‌کنیم همه تلاش‌مان را به کار ببریم تا جمهوری اسلامی به اهدافش دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه ادامه دادن راه شهدا اکنون وظیفه ماست، اظهار داشت: تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، اتحاد مردم و مسئولان از آثار و برکات خون‌ پاک شهدایی است که در راه دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر زمین ریخته شده است.

امام جمعه خمین نیز گفت: حرکت شهدا برای خدا و حق بوده است بدین لحاظ آنها پروردگار عزت جاودانه و ماندگار را نصیب آنها کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران، بدلیل اینکه در مسیر الهی و درستی حرکت می‌کند امروز این چنین در سطح جهان عزت و عظمت دارد.

وی گفت: با پیروی از اسلام، تبعیت از ولایت فقیه، حفظ قرآن، اجرای امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌توانیم ادامه دهنده مسیر الهی شهدا باشیم.

وی بیان کرد: شهدا بدلیل اینکه مهر ولایت فقیه بر کارنامه اعمال‌شان ثبت شده بود به چنین مقام و منزلت عظیمی در پیشگاه پروردگار دست یافتند.

بخشدار قورچی باشی با بیان اینکه مردم بخش کمره شهرستان خمین حدود 240 شهید در راه دفاع از آرمانهای نظام و میهن اسلامی ایران تقدیم نظام کرده‌اند، گفت: بی شک حضور این شهدای گمنام در قورچی باشی تاثیرات معنوی و فرهنگی بسیار در برای شهروندان این شهر خواهد داشت.

احمد اسدی اضافه کرد: پنج هزار مترمربع زمین با همکاری شهرداری و مردم این شهرستان برای احداث یادمان برای شهدای گمنام در نظر گرفته شده است.

این دو شهید گمنام از شهدای عملیات والفجر هشت هستند که در شهر قورچی باشی به خاک سپرده شدند. شهرستان خمین یکهزارو 50 شهید تقدیم میهن و نظام کرده است.

کد N51399

وبگردی