آفتاب

انهدام بخشی از سلاحهای شیمیایی سوریه به یک شرکت اسپانیایی پیشنهاد شد

انهدام بخشی از سلاحهای شیمیایی سوریه به یک شرکت اسپانیایی پیشنهاد شد

مادرید- ایرنا- شرکت خدمات دولتی مدیریت زباله های ویژه کاتالونیا که مسؤول سوزاندن زباله های خطرناک در این ایالت است، پیشنهاد نابودی آخرین مرحله بخشی از سلاح های شیمیایی سوریه را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیون اسپانیا، این شرکت که در شهر ˈکنستانتیˈ واقع در استان تاراگونا واقع است، با صدور اطلاعیه ای ضمن تأیید این پیشنهاد، تصریح کرد که در زمان حاضر این شرکت در مرحله مطالعه این پیشنهاد که از سوی ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا به ˈماریانو راخویˈ نخست وزیر اسپانیا صورت گرفته، قرار دارد.

بنا به اعلام این شرکت اسپانیایی، سازمان برای ممنوعیت سلاح های شیمیایی، چند شرکت اروپایی را از قبل انتخاب کرد تا که با حضور در یک مناقصه، امتیاز برای نابودی این سلاح ها را به دست آورند و در این راستا سازمان با این شرکت که متخصص در زمینه زباله های ویژه است، تماس گرفت.

شرکت مذکور در اطلاعیه خود آورده است که در این زمینه، کار پیشنهاد شده، نابودی بخشی از مواد اولیه و مایع ها هستند که پس از اینکه بر روی آنها کار شود به زباله های ویژه تبدیل می شوند؛ زیرا سلاح های شیمیایی پیش از رسیدن به دست آنها، نخست در وسط دریا سوزانده می شوند.

آمریکا و روسیه اواسط ماه نوامبر سال 2013 میلادی، پس از سه روز بحث و گفت وگو بر سر یک نقشه راه برای نابود کردن سلاح های شیمیایی در سوریه به توافق رسیدند. در این راستا، سازمان برای ممنوعیت سلاح های شیمیایی در صدد آن است که این سلاح ها در نیمه نخست سال 2014 میلادی به طور کل نابود شوند.

اروپام**1234**1504
کد N51392

وبگردی