آفتاب

نماینده پارلمان ایرلند: ایران یکی از مهمترین بازیگران منطقه ای است

نماینده پارلمان ایرلند: ایران یکی از مهمترین بازیگران منطقه ای است

لندن – ایرنا – یکی از نمایندگان ارشد پارلمان جمهوری ایرلند که به همراه هیاتی به تهران سفر کرده است، گفت: ایران یکی از مهمترین بازیگران سیاسی و اقتصادی در منطقه است.

ˈشان کراو (Sean Crowe) از حزب ˈشین فینˈ که پیش از عزیمت به تهران در دوبلین سخن می گفت، تاکید کرد: برای ایرلند مهم است که خطوط ارتباطی باز و روشنی را با تهران داشته باشد.

هیات بلندپایه پارلمانی ایرلند به ریاست ˈپت برین (Pat Breen)ˈ رییس کمیسیون سیاست خارجی و تجارت پارلمان آن کشور روز جمعه وارد تهران شد.

اعضای این هیات پنج نفره در مدت اقامت چهار روزه خود در تهران با مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

آقای ˈکراوˈ معتقد است که سفر هیات پارلمانی جمهوری ایرلند به تهران در مقطع بسیار مهمی انجام می شود... بویژه که ایران و گروه موسوم به 1+5 (شامل انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، آمریکا و آلمان) اخیرا موافقتنامه موقتی را در زمینه هسته ای امضاء کرده اند.

این عضو کمیسیون سیاست خارجی و تجارت پارلمان ایرلند تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران پیمان عدم اشاعه هسته ای (ان پی تی) را امضاء کرده است، بنابراین حق دارد که از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز و غیرنظامی استفاده کند.

وی با اشاره به سفر چند هیات پارلمانی از کشورهای اتحادیه اروپا به تهران در روزهای اخیر، گفت: ما اکنون از یک فرصت مهم در زمینه روابط سیاسی و تجاری دوجانبه برخورداریم و باید از این فرصت برای تقویت روابط ایرلند و ایران استفاده کنیم.

ˈمن امیدوارم که سفر ما به تهران شروعی برای ارتقاء روابط سیاسی و اقتصادی ایرلند با ایران و دیگر کشورهای منطقه باشد.ˈ

ˈپت برینˈ رییس کمیسیون سیاست خارجی و تجارت پارلمان ایرلند نیز پیشتر گفته بود که هدف از انجام این دیدار رسمی از ایران، توسعه روابط دوجانبه در سطوح مختلف، بویژه ارتقاء سطح روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است.

همچنین بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین، هیات پارلمانی جمهوری ایرلند در سفر رسمی خود به ایران با مقامات مختلف کشورمان از جمله علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

ˈاین هیات همچنین قرار است با مقامات عالی رتبه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از جمله محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران دیدار و درباره راههای گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور مذاکره کنند.ˈ

هیات پارلمانی جمهوری ایرلند از شهر تاریخی اصفهان نیز بازید و با برخی از مقامات آن شهر از جمله شهردار و رییس شورای شهر ملاقات خواهند کرد.

اروپام**345
کد N51388

وبگردی