آفتاب

آمریکا : آماده کمک به ارتش لبنان هستیم

آمریکا : آماده کمک به ارتش لبنان هستیم

بیروت – ایرنا – بعداز اعلام موافقت «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی با پرداخت 3 میلیارد دلار به فرانسه برای فروش تجهیزات نظامی به ارتش لبنان ، آمریکا نیز اعلام کرد که برای کمک به ارتش لبنان آماده است.

به گزارش ایرنا ،« ماتیو سبنس» قائم مقام معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه امروز( جمعه ) با « میشل سلیمان » رییس جمهوری لبنان دیدار و آمادگی کشورش برای کمک به ارتش لبنان را اعلام کرد.

سبنس در این دیدار تعهد آمریکا به لبنان را ثابت و عمیق دانست و گفت که کمک های به ارتش لبنان برای تقویت نقش ملی خود در حفظ ثبات و امنیت لبنان ادامه می یابد.

وی همچنین بر اهتمام آمریکا برای حل سیاسی بحران سوریه در جریان اجلاس بین المللی ‍‍ژنو 2 که قرار است 22 ماه جاری میلادی در سوئیس برگزار شود، تاکید کرد.

گزارش خبرگزاری ملی لبنان حاکی است که میشل سلیمان و ماتیو سبنس در این دیدار روابط و همکاری های میان بیروت و واشنگتن بوی‍‍ژه میان وزارتخانه های دفاع دو کشور را بررسی کردند.

در همین حال « پاتریس پاولی» سفیر فرانسه در بیروت با رییس جمهوری لبنان دیدار وعلاوه بر بررسی روابط دو جانبه ، درباره فروش تجهیزات نظامی به لبنان در چارچوب هبه هنگفت سعودی با هدف افزایش قدرت ارتش لبنان گفت وگو کردند.

محافل سیاسی و رسانه ای در لبنان که با دیده تردید به این کمک پادشاه سعودی می نگرند و آن را در حقیقت یک معامله نظامی اقتصادی بین پاریس و ریاض ارزیابی کرده اند، اکنون این سئوال را مطرح می کنند که این هبه چه وقت پرداخت می شود و آیا فرانسه حاضر است سلاح هایی راهبردی مانند انواع موشک زمین به هوا و جنگنده های پیشرفته در اختیار ارتش لبنان قرار دهد و یا اینکه به خودروها و تجهیزات معمولی بسنده می کند.

خاورم ** 1324
کد N51283

وبگردی