آفتاب

نیروهای ناتو یک بچه 4 ساله افغان را کشتند/ حمله پهپاد آمریکایی در شرق افغانستان

نیروهای ناتو یک بچه 4 ساله افغان را کشتند/ حمله پهپاد آمریکایی در شرق افغانستان

مقامات افغانستان اعلام کردند، نیروهای آمریکایی "بر حسب تصادف" با شلیک گلوله یک پسربچه چهار ساله را کشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ایمال فیضی، سخنگوی رییس جمهوری افغانستان در اظهار نظر درباره مرگ این پسر بچه 4 ساله گفت: ما خواهان پایان کامل عملیاتهای نظامی ناتو به خانه‌ها و روستاهای افغانستان شدیم تا از کشته شدن کودکان و یا غیرنظامیان بی گناه جلوگیری شود.

یک سخنگوی والی استان هلمند در جنوب افغانستان نیز به خبرگزاری رویترز گفت، سربازان آمریکایی مستقر در این استان پر خشونت به اشتباه روز چهارشنبه به یک پسر بچه چهار ساله شلیک کردند زیرا دید آنها به علت شرایط بد آب وهوا بسیار ضعیف بود.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفت: به علت غبار آلود بودن هوا نیروهای آمریکایی تصور کردند این پسر بچه یکی از نیروهای دشمن است و به وی شلیک کردند و در نتیجه این شلیک اشتباهی وی کشته شد.

یک سخنگوی ناتو نیز گفت این مساله مورد تحقیق قرار خواهد گرفت و همه تدابیر لازم برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان اتخاذ خواهد شد.

در حادثه جداگانه دیگری نیز امروز (جمعه) مقامات محلی در شرق افغانستان، حمله هواپیمای بدون سرنشین به هدفی در منطقه "محمد یونس خالص" واقع در حومه شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار را تایید کردند.

احمد ضیاء عبدالزی، سخنگوی والی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان به خبرنگار بی‌بی‌سی گفته که به دلیل انفجار در خانه‌ای در این شهر دو نفر کشته شدند که هویت آنها تاکنون مشخص نشده است.

به گفته شاهدان یکی از کشته شده‌ها در این حمله "مولوی سیف الرحمان" نام داشت و برادر او در زمان حاکمیت طالبان در افغانستان، یکی از نمایندگان رابط طالبان در سازمان ملل بود.

انتهای پیام

کد N51192

وبگردی