آفتاب

مذاکرات اشمید و عراقچی با تأخیر آغاز می‌شود

مذاکرات اشمید و عراقچی با تأخیر آغاز می‌شود

دور دوم مذاکرات عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز دوم به دلیل تماس های تلفنی اشید با اعضای 1+5 با تأخیر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، مذاکرات سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بار دوم در دومین روز مذاکرات که قرار بود ساعت12:30 به وقت ژنو (15 به وقت تهران ) آغاز شود با تأخیر برگزار خواهد شد.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که این مذاکرات به دلیل هماهنگی های هلگا اشمید با اعضای 1+5 با تأخیر آغاز خواهدشد.

بر اساس این گزارش روز دوم مذاکرات سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون از ساعت 9:30 صبح امروز به وقت ژنو آغاز شد که پس از یک دور مذاکرات یک ساعته، تعطیل شد.

اشمید و عراقچی از روز گذشته مذاکرات فشرده ای درباره سه مورد اختلافی بین ایران و 1+5 برای اجرای برنامه اقدام مشترک داشته اند و مذاکرات روز گذشته تا 1 بامداد ادامه داشته است. به نظر می رسد موارد اختلافی هنوز حل و فصل نشده اند.

عراقچی روز گذشته در حاشیه دیدار با اشمید با وندی شرمن، نماینده آمریکا در 1+5 و معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیدار دو جانبه ای داشت.

عراقچی عصر امروز ژنو را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان شب گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مذاکرات صورت گرفته در ژنو با هلگا اشمید و وندی شرمن گفت: مذاکرات بسيار جدی بود.

کد N51127

وبگردی