آفتاب

چین ازسرکوب تروریست ها درعراق پشتیبانی کرد

چین ازسرکوب تروریست ها درعراق پشتیبانی کرد

پکن - ایرنا - چین روز جمعه ازاقدام دولت عراق درسرکوب تروریست ها پشتیبانی و اعلام کرد به ثبات دراین کشور اهمیت می دهد.

به گزارش ایرنا، ˈخوا چون اینگ ˈ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه گفت که کشورش در روزهای اخیر به خشونت ها و درگیری ها درعراق توجه داشته است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت در عراق خواستار احیای هرچه سریع تر ثبات و نظم عمومی در این کشور شد.

سخنگوی چین همچنین تقویت همبستگی بین گروه های عراقی در جهت حل مسایل و توسعه عراق را نیز ضروری دانست .

در روزهای اخیر گروه تروریستی القاعده بخشی از شهر فلوجه را اشغال کردکه با حمله ارتش و نیروهای مسلح قبیله ای عراق اوضاع تحت کنترل قرار داده شد .

ˈ وانگ ایی ˈ وزیر امور خارجه چین نیز دیروز در اظهاراتی با اشاره رویدادهای عراق گفت ملت ها باید با مسایل مهمی که برایشان رخ می دهد با ابزارهای درست برخورد و آنها را خود حل و فصل کنند.

وی افزود که ماه گذشته میلادی از چندکشور خاورمیانه با هدف افزایش همکاری ها و احیای راه ابریشم دیدار کرده و اکنون نیز تاکید می کند چین از کشورهای منطقه برای رسیدن به آمال و خواست های منطقی حمایت می کند.

چین در بخش انرژی و تجاری درحال افزایش همکاری با کشورهای خاورمیانه از جمله عراق است و ارزش طرح های قراردادی که دراین منطقه دارد به 120 میلیارد دلار می رسد.

این در حالیست که شرکت ˈپتروچایناˈ بزرگترین وارد کننده نفت چین تلاش می کند بیشترین سرمایه گذاری را در میادین نفتی عراق انجام دهد.

عراق سه میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند اما قصد دارد با حضور شرکت های خارجی از جمله چینی ها میزان تولید را تا سال 2017 میلادی به 12میلیون بشکه در روز برساند.

آساق ** 275 **
کد N51124

وبگردی