آفتاب

تظاهرات ساکنان سرزمینهای اشغالی در مقابل منزل نتانیاهو

تظاهرات ساکنان سرزمینهای اشغالی در مقابل منزل نتانیاهو

یک روزنامه چاپ سرزمینهای اشغالی از تظاهرات ساکنان این سرزمین در مقابل منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، شب گذشته صدها نفر از معترضان به وضعیت اقتصادی متزلزل رژیم صهیونیستی در مقابل منزل "بنیامین نتانیاهو" دست به تظاهرات زدند.

معترضان در تظاهرات شب گذشته شعارهایی در خصوص اینکه هیچ آینده ای برای نتانیاهو و احزاب سیاسی حاضر در کابینه به ویژه حزب لاپید وجود ندارد سر دادند.

رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته بارها شاهد برگزاری تظاهرات هایی در اعتراض به وضعیت اقتصادی حاکم بر سرزمینهای اشغالی بوده است. علاوه بر ساکنان سرزمینهای اشغالی، مهاجران آفریقایی که برای گرفتن پناهندگی و با وعده های رنگارنگ حاکمان رژیم صهیونیستی به سرزمینهای اشغالی آمده اند نیز از وضعیت موجود در آن راضی نبوده و در هفته های اخیر در چند نوبت دست به تظاهرات زده اند.

در همین رابطه در تاریخ 15 دی ماه سال جاری، در بزرگترین تظاهراتی که تا کنون از سوی مهاجران در مناطق اشغالی انجام شده، بیش از 30 هزار مهاجر آفریقایی در تل آویو دست به تظاهرات زدند.

این دومین تظاهرات مهاجران آفریقایی در سرزمینهای اشغالی ظرف چند هفته اخیر محسوب می شود. بر اساس اعلام پلیس تل آویو این تظاهرات به صورت صلح آمیز برگزار شده است.

رژیم صهیونیستی برای تغییر بافت جمعیتی سرزمینهای اشغالی با دادن وعده های مختلف به یهودیان سایر کشورها آنها را متقاعد به سفر به سرزمین مادری فلسطینیان کرده، اما آنها را بعد از ورود به تل آویو به حال خود رها کرده است.

رژیم صهیونیستی هنوز درباره وضعیت این مهاجران مطلبی را اعلام نکرده، اما با این وجود در تاریخ 10 دسامبر قانونی را تصویب کرده که مهاجران غیر قانونی به مدت یک سال بدون آنکه محاکمه شوند، می توانند در سرزمینهای اشغالی اقامت داشته باشند.

سران تل آویو علاوه بر تشویق یهودیان سایر کشورها برای حضور در سرزمینهای اشغالی، ساخت گسترده واحدهای مسکونی را در سرزمینهای فلسطینی در دستور کار قرار داده به طوری که روز جمعه دستور ساخت هزار و 400 واحد مسکونی جدید را صادر کرده اند و این در حالی است که توسعه شهرکهای صهیونیستی نشین یکی از موانع به نتیجه رسیدن مذاکرات سازش است.

کد N50910

وبگردی