آفتاب

اعزام ده‌ها مامور اف.بی.آی به روسیه برای تامین امنیت بازی‌های المپیک سوچی

اعزام ده‌ها مامور اف.بی.آی به روسیه برای تامین امنیت بازی‌های المپیک سوچی

رییس پلیس آمریکا اعلام کرد، اف.بی.آی ده‌ها تن از ماموران خود را برای تامین امنیت بازی‌های المپیک زمستانی سوچی به روسیه اعزام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، "جیمز کومی"،‌ رئیس اف بی آی اظهار کرد، 24 مامور و چندین تن دیگر از پرسنل اف بی آی قرار است به مسکو فرستاده شوند و بیش از 12 مامور دیگر نیز در شهر سوچی در نزدیکی دریای سیاه که میزبان بازی های المپیک زمستانی است، مستقر خواهند شد. وی به روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا گفت که در حال حاضر چند تن از این ماموران مستقر شده اند.

جیمز کومی تصریح کرد: تامین امنیت هر المپیکی یک وظیفه دشوار است. فکر تامین امنیت به طور خاص در سوچی یک چالش بزرگ است زیرا این شهر در نزدیکی مناطق نا آرام و منابع تهدیدآمیز تروریستی قرار دارد.

کومی خاطر نشان ساخت: اگر چه نیروی اف بی آی تمایل به کمک به روسیه دارد اما امنیت بازی های المپیک در نهایت مسئولیت مسکو است. وی نسبت به این که روسیه بازی های المپیک را با امنیت برگزار خواهد کرد ابراز اطمینان کرد.

کومی به خبرگزاری رویترز نیز گفت: من فکر میکنم دولت روسیه تهدیدات را درک میکند و منابع را صرف مقابله با آنها کرده است.

روسیه چند روز پیش بزرگترین عملیات امنیتی تاریخ بازی های المپیک را به منظور جلوگیری از حملات تروریستی در بازی های المپیک سوچی برگزار کرد.

انتهای پیام

کد N50874

وبگردی