آفتاب

نیروهای امنیتی پاکستان سه تروریست طالبان را در کراچی کشتند

نیروهای امنیتی پاکستان سه تروریست طالبان را در کراچی کشتند

اسلام آباد-ایرنا - مقام های پلیس پاکستان روز جمعه گزارش دادند: در جریان عملیات نیروهای پلیس در شهر ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب این کشور؛ سه تروریست وابسته به گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان به هلاکت رسیدند.

به گزارش ایرنا، مقام های پلیس شهر کراچی در گفت وگو با خبرنگاران گفتند: در عملیات امروز نیروهای امنیتی علیه تروریست های وابسته به گروههای غیرقانونی و افراطی در منطقه ˈمشرف کالونیˈ این شهر دو افسر پلیس نیز زخمی شدند.

مقام های پلیس افزودند: مهاجمان ناشناس روز پنجشنبه با پرتاب نارنجک جنگی به محل اقامتگاه عضو ارشد ˈحزب ملی عوامˈ (ANP) در منطقه ˈقائد آبادˈ شهر کراچی، دو نفر از جمله ˈعزیز خانˈ مسوول سیاسی این حزب را زخمی کردند.

آنان افزودند: عملیات ضدتروریستی امروز نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر بندری کراچی به بازداشت چند نفر از تروریست ها و عوامل قتل های هدفمند منجر شد.

به گفته پلیس کراچی؛ تیراندازی مهاجمان ناشناس به نیروهای پلیس و انفجار بمب در نزدیکی یک مسجد در منطقه ˈملت تاونˈ این شهر نیز کمجر به زخمی شدن پنج نفر نفر از جمله دو افسر پلیس شد.

شب گذشته (پنجشنبه)، بر اثر انفجار بمب در شهر ˈکراچیˈ ، سه افسر پلیس از جمله ˈچودری اسلمˈ بازرس کل ˈسازمان تحقیقات جناییˈ پاکستان کشته و 11 تن زخمی شدند.

ˈظفر بخاریˈ معاون فرمانده پلیس ایالت سند پاکستان ماهیت این انفجار را انتحاری عنوان کرد و گفت: در این حمله، تروریست انتحار کننده خودروی بمبگذاری شده حامل 200 کیلوگرم مواد منفجره را هنگام عبور خودروی چودری اسلم منفجر کرد.

تحریک طالبان پاکستان شاخه منطقه قبیله ای مهمند (در شمال غرب این کشور) مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

دولت پاکستان از اوایل ماه جاری میلادی( اواخر مرداد ماه) عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروه های تروریستی،افراط گرایان و عاملان قتل های هدفمند در شهر بندری کراچی آغاز کرده است.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی طی روزها و ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرده که در شش ماه نخست سال جاری میلادی بیش از یک هزار و 800 نفر قربانی عملیات تروریستی اعضای گروه های غیرقانونی در بزرگترین شهر اقتصادی پاکستان شدند.

آساق ** 1095**1586
کد N50818

وبگردی