آفتاب
نماینده خاش:

فرهنگ کار آفرینی، کشور را در مدار توسعه قرار می‌دهد

فرهنگ کار آفرینی، کشور را در مدار توسعه قرار می‌دهد

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اینکه کشور در مدار توسعه قرار گیرد، کارآفرینی باید در تمام بخش‌های جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود.

حمیدرضا پشنگ درگفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، توسعه را توانایی تولید، انباشت و حفاظت از کارآفرینی تعریف کرد و گفت: جامعه‌ای که بتواند کارآفرین تولید کند، می‌تواند فرآیند توسعه را هم در خود ایجاد کند.

این عضوکمیسیون عمران مجلس، توسعه را دارای دو تعریف مادی و فرهنگی برشمرد و گفت: تحقق کارآفرینی در جامعه، هم وجه مادی و هم فرهنگی توسعه در جامعه را شکل می‌دهد.

پشنگ بیان کرد: جوامعی می‌توانند توسعه پیدا کنند که بذر کارآفرینی در مدرسه های آن کاشته شده باشد و سیستم آموزش و پرورش آن به جای صادرکننده‌ی مدرک، تولید کننده‌ی کارآفرین باشد.

وی معنای کارآفرین یا فن‌آفرین را مربوط به افرادی دانست که در مرز تکنولوژی نشسته اند، خط شکن هستند و تولیدات جدید خود را به بازار جهانی عرضه می‌کنند.

ریئس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان دانش، روش و ابزار را سه بعد مساحت فن آفرینی دانست و گفت: برای توسعه‌ی فن آفرینی درجامعه نیازمند تحول در هر سه حوزه هستیم.

وی کارآفرینی را فرآیند بلند مدت و طولانی خواند و افزود: کارآفرین باید صبور باشد و بر روی فعالیت خود سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام دهد.

پشنگ کارآفرینی را مخصوص حوزه اقتصاد ندانست و گفت: در بخش‌هایی مانند فرهنگ و سیاست نیز، می‌توان کارآفرینی کرد زیرا؛ خلق مستمر ایده، مفهوم سازی جدید و تئوری پردازی و بست دانش عمومی از مصادیق کارآفرینی در سایر حوزه‌ها می‌تواند باشد.

وی یکی از معیارهای بررسی اقتصاد پایدار یک کشور را در تعداد بنگاه های اقتصادی بلند مدت برشمرد و اظهار داشت: بنگاه بلند مدت بنگاهی است که طول عمر آن از طول عمر موسسان بیشتر باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس افزود: بنگاه بلند مدت به دلیل کارآفرینی متعدد توانسته است در طول دوران فعالیت خود همواره سهم خود را در بازار حفظ کند.

وی تعداد بنگاه های بلند مدت ژاپن را بیش از یکصد هزار عدد عنوان کرد و گفت: این بنگاه ها بیش از طول عمر موسسان فعالیت کرده اند و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی کارآفرین را فن آور تعریف کرد و گفت: افرادی که با خلاقیت و پشتکار خود کالای یا تکنولوژی جدیدی خلق می‌کنند کارآفرین یا فن آفرین می گویند.

پشنگ تصریح کرد: در یک اقتصاد قسمتی از فعالان اقتصادی باید کارآفرین باشند و بخش دیگر نیز منتظر استفاده از فرصت های ایجاد شده به دست کار آفرینان هستند.

انتهای پیام

کد N50737

وبگردی