آفتاب

ساختار اولیه دولت جدید لبنان فاش شد

ساختار اولیه دولت جدید لبنان فاش شد

روزنامه السفیر با انتشار سندی، ساختار اولیه دولت جدید لبنان و نحوه توزیع کرسی‌ها میان شخصیت‌های سیاسی این کشور را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه السفیر لبنان اخیرا با انتشار سندی نحوه ساختار دولت جدید و توزیع کرسی‌ها را فاش کرد.

بر اساس این سند هشت کرسی به گروه "8 مارس" تعلق می‌گیرد که از این هشت کرسی، چهار کرسی به شیعیان (علی حسن خلیل، حسین الحاج حسین، محمد فنیش و عدنان منصور) تعلق دارد و چهار کرسی دیگر به نمایندگان مسیحی از جمله عماد عون و اطرافیانش تعلق خواهد گرفت که از این چهار کرسی دو تا به مارونی‌ها، یک کرسی به کاتولیک‌ها و یک کرسی به ارمنی‌ها تعلق دارد.

همچنین هشت کرسی به احزاب میانه‌رو لبنان داده می‌شود که یک کرسی به شیعیان، یک کرسی به ارتودکسها که انتخاب آن توسط شخص رئیس جمهور می‌باشد و به احتمال زیاد سمیر مقبل، معاون نخست‌وزیر باشد، دو کرسی به مارونی‌ها ، یکی از این کرسی‌ها به سمیر مقبل، تعلق می‌گیرد.

علاوه بر این دو کرسی به تمام سلام، نخست‌وزیر مکلف لبنان و محمد المشنوق، دو تن از سیاستمداران اهل سنت لبنان و دو کرسی دیگر به زیان لوائل ابوفاعور و رامی الریس اختصاص داده می‌شود.

ائتلاف "14 مارس" نیز هشت کرسی را در اختیار خواهد داشت که سه کرسی از این هشت کرسی به شخصیت‌های سیاسی اهل سنت، یک کرسی به کاتولیک‌ها، یکی به ارتودکس‌ها و یک کرسی به اقلیت‌ها تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N50726

وبگردی