آفتاب

هند پرونده مهاجرت را الکترونیکی می کند

هند پرونده مهاجرت را الکترونیکی می کند

دهلی نو- ایرنا- هند در نظر دارد که پرونده مهاجرت را از آوریل سال جاری به منظور تسهیل تردد مردم بین هند و کشورهای دیگر الکترونیکی کند.

قائم مقام وزارت امورهندی های مقیم خارج از این کشور با اعلام این مطلب ودر گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه دوازدهمین گردهمایی سه روزه سالانه هندی های مقیم خارج در دهلی گفت: ما در نظر داریم که روند مهاجرت را از آوریل سال جاری به منظور تضمین شفافیت و تسهیل تردد مردم بین هند و کشورهای دیگر الکترونیکی کنیم.

ˈپرم ناراینˈ افزود: ما در نظر داریم که طرح مهاجرت الکترونیکی را از آوریل سال جاری اجرا کنیم و اجرای این طرح روند مهاجرت را در مقایسه با گذشته بسیار راحت ترو شفافیت تر خواهد کرد.

وزارت امور هندی های مقیم خارج هر سال برنامه ای را در هند با حضور هندی های مقیم خارج به منظور ترغیب آنان به سرمایه گذاری در هند تشکیل داده و از آنان بخاطر عملکرد خوب آنان در زمینه های گوناگون علمی، فنی و مالی در کشورهای خارجی تمجید می کند.

بنابه گفته قائم مقام وزارت امور هندی های مقیم خارج، راه اندازی روند مهاجرت الکترونیکی یک سکوی جامع را برای همه طرفهای ذیربط با حداقل مداخله انسانی فراهم خواهد ساخت.

نظام الکترونیکی مهاجرت همه روندهای عادی مهاجرت از قبیل تسلیم تقاضا، بررسی مدارک و تایید آنها را به صورت الکترونیکی در خواهد آورد و اطلاعات و نهادهای مربوطه و همچنین اطلاعات مربوط به کشورهای مورد سفر و اقامت آنان را در یک جا فراهم خواهد ساخت.

ناراین گفت که روند جدید یقینا کیفیت خدمات مقامات مهاجرت هند را در مقایسه با گذشته به میزان چشم گیری بهتر خواهد کرد.

دولت هند از قبل با شرکت رایانه ای خدمات مشاورتی تاتا (Tata Consultancy Services-TCS) برای اجرای این طرح تماس گرفته است.

ناراین گفت که دولت هند در زمینه های گوناگون برای تسهیل تردد مردم بین کشورهای مختلف کار می کند.

وی گفت که دولت هند تا کنون حدود یک و نیم میلیون عدد کارت اتباع هندی مقیم خارج (Overseas Citizen of India-OCI) برای افراد هندی الاصل در سراسر جهان صادر کرده است.

وی افزود: این کارت در واقع یک روادید مادام العمر به هند است و هدف از صدور آن ایجاد رابطه ای بین افراد هندی الاصل مقیم خارج با هند می باشد.

قائم مقام وزارت امور هندی های مقیم خارج گفت: ما روزانه حدود 1000 عدد کارت اتباع هندی مقیم خارج صادر می کنیم و هدف ما ارائه این خدمات به همه افراد واجد شرایط می باشد.

حدود 25 میلیون نفر هندی در خارج از این کشور زندگی می کنند و آنان سال گذشته میلادی بیش از 70 میلیارد دلار، بیش از 20 درصد از ارزش کل صادرات هند، را به این کشور ارسال کردند.

ناراین از نقش هندی های مقیم خارج در اقتصاد هند تمجید کرده و گفت که آنان نقش مهمی را در اقتصاد هند ایفا می کنند.

آساق** 2164 ** 589**1566
کد N50678

وبگردی