آفتاب
طاهری:

وزارت ارشاد قانونا متولی تایید فیلم‌ها برای اکران است

وزارت ارشاد قانونا متولی تایید فیلم‌ها برای اکران است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که بررسی فیلم‌های سینمایی پیش از اکران توسط این کمیسیون نباید به یک روال تبدیل شود و از نظر قانونی وزارت ارشاد متولی تایید فیلم‌ها برای اکران است.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بررسی فیلم‌های سینمایی توسط اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این نباید به یک روال تبدیل شود که کمیسیون فیلم‌ها را بررسی کند زیرا این مسوولیت به عهده مجلس نیست.

وی افزود: گاهی اوقات وزارت ارشاد به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد می‌کرد که برخی فیلم‌ها را بررسی کنند و کمیسیون از این طرح استقبال می‌کرد اما اظهارنظر رسمی انجام نمی‌شد زیرا خود وزارت ارشاد باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

نماینده مردم گرگان در مجلس یادآور شد: تصمیم‌گیری درخصوص مناسب بون یا نبودن یک فیلم به عهده وزارت ارشاد است و آنها پاسخگوی تایید فیلم‌های اکران شده هستند. دستگاه‌ها و موسسات فرهنگی هم از بازوهای کمیسیون فرهنگی مجلس هستند که اطلاعات را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند، طبیعتا اگر دغدغه‌هایی در جامعه مطرح شود نیز کارگروه‌های تخصصی در کمیسیون مامور پیگیری آنها می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص میزان ارتباط این کمیسیون با اهالی تئاتر و سینما تصریح کرد: نشست‌های دوره‌ای با هنرمندان جزو برنامه‌های کمیسیون است که یکی از این نشست‌ها برگزار شده و مابقی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

کد N50576

وبگردی