آفتاب

جان بوئنر: واشنگتن باید در مبارزه با تروریسم به عراق کمک کند

جان بوئنر: واشنگتن باید در مبارزه با تروریسم به عراق کمک کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی یک کنفرانس خبری گفت، این کشور باید تجهیزات و کمکهای بیشتری را به دولت عراق به منظور تقویت آن در جنگ با شبه‌نظامیان القاعده دهد اما اعزام سربازان آمریکایی به این کشور را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جان بوئنر"، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا کنفرانس خبری خاطر نشان کرد، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا باید مشارکت بیشتری در کمک به عراق به منظور بازپس گیری دو شهر رمادی و فلوجه که به دست شبه نظامیان القاعده افتاده، داشته باشد.

بوئنر گفت که آمریکا در عراق یک منفعت ملی مهم دارد و هشدار داد پیشرفتهایی که توسط سربازان آمریکایی در عراق طی 9 سال جنگ در این کشور به دست آمد در معرض خطر قرار دارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خاطر نشان ساخت: فکر می کنم شخص رئیس جمهور باید نقشی فعال‌تر در تعامل با مسائل عراق داشته باشد. در درجه دوم ما نیاز داریم تجهیزات و خدمات دیگر را به عراق دهیم که به آنها کمک کند با تروریسم بجنگند. کارهایی وجود دارند که ما میتوانیم از طریق آنها به عراقی ها بدون این که به این کشور سرباز بفرستیم کمک کنیم.

بوئنر در پاسخ به اینکه آیا عقیده دارد آمریکا باید سربازان خود را به عراق بازگرداند، گفت که وی فکر نمی کند که در این مقطع زمانی نیازی به این کار وجود داشته باشد.

این در حالی است که سناتور دموکرات هری رید رهبر اکثریت سنای آمریکا در یک کنفرانس خبری جداگانه اظهار کرد، آمریکا بدون اعزام سربازان خود به عراق به این کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N50487

وبگردی