آفتاب

ابطحی:مشکل‌آفرینی چند نفر در مجلس نباید به تعامل قوای مجریه و مقننه ضربه وارد کند

ابطحی:مشکل‌آفرینی چند نفر در مجلس نباید به تعامل قوای مجریه و مقننه ضربه وارد کند

یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: کارت زرد گرفتن سه تن از وزرا از مجلس نشانه بد رفتار کردن دولت در صحنه‌های مختلف نیست؛ بلکه نشانه حرکت دولت و رییس‌جمهور در راستای اهداف و وعده‌هایی است که به مردم داده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که من فکر می‌کنم کارت زردی که وزرا گرفتند در ادامه کارت سبز و رایی است که رییس‌جمهور از مردم گرفته است، افزود: اقدامات برخی از نمایندگان در دادن کارت زرد به وزرا در ادامه مخالفت‌هایی است که آنها قبل از انتخابات با آقای روحانی و شخصی که اکنون رییس دولت است داشته‌اند و همچنین این موضوع که آقای روحانی و وزرا در راستای وعده‌هایی که به مردم داده‌اند در حال حرکت کردن هستند.

وی با بیان این‌که اکثریت مجلس به فکر تعامل با دولت هستند و همه مجلس این چند نفری نیستند که اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند، بنابراین باید تعامل بین دولت و مجلس ادامه پیدا کند، گفت: اگر مشکلاتی در راستای تعامل مجلس و دولت وجود دارد این مشکلات به این معنا نیست که دولت و مجلس امکان تعامل ندارند.

ابطحی با اشاره به تفکیک قوا در جمهوری اسلامی ایران و با بیان این‌که ممکن است برخی اوقات رفتارهایی در مجلس صورت بگیرد که غیرمنصفانه باشد، اما باید این تعامل بین دولت و مجلس ادامه پیدا کند، تصریح کرد: این تعامل باید تا پایان این مجلس ادامه داشته باشد تا افراد جدیدی که می‌خواهند وارد مجلس شوند آمادگی پذیرش تحولات رخ داده در سطح قوه مجریه را داشته باشند و بتوانند انتخاب مردم را قبول کنند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که در دولت و مجلس همه باید تحمل‌ها را بالا ببرند، گفت: اگر در مجلس چند نفر مشکل‌آفرینی می‌کنند این نباید به این تعامل ضربه وارد کند و ما باید به نهاد مجلس و قوه قانونگذار احترام بگذاریم.

انتهای پیام

کد N50393

وبگردی