آفتاب

دیپلمات هندی خبرساز خاک آمریکا را ترک کرد

دیپلمات هندی خبرساز خاک آمریکا را ترک کرد

دیویانی کوبراگدی، معاون سرکنسول هند در نیویورک که بازداشتش در آمریکا تنش دیپلماتیک کم سابقه‌ای در روابط دو کشور ایجاد کرده است، ایالات متحده را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این دیپلمات هندی روز پنجشنبه در دادگاهی در شهر نیویورک حاضر شد و دادستان‌ها رسما اتهامات اظهارات نادرست درباره ویزای خدمتکارش و عدم پرداخت حقوق کافی را علیه وی مطرح کردند.

بنا بر گزارش‌ها، قاضی بر اساس مصونیت دیپلماتیک، قرار آزادی دیویانی کوبراگدی را صادر کرده و از او خواسته است که خاک آمریکا را ترک کند.

خانم کوبراگدی، اتهامات وارده را رد کرده بود.

مقام های هندی می گویند که او هم اکنون در راه بازگشت به هند است ولی همسر و فرزندانش که از شهروندی آمریکا برخوردار هستند فعلا در این کشور باقی مانده اند.

به گزارش شبکه بی بی سی، دادستان‌ها تاکید کردند که اتهامات آنها همچنان به قوت خود باقی است.

خدمتکار خانم کوبراگدی، گفته بود که کارفرمایش، کمتر از میزان مشخص شده بر اساس ویزای کار آمریکا به او حقوق پرداخت کرده است.

معاون سرکنسول هند در نیویورک در اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۳ بازداشت شد.

انتشار این خبر که به این دیپلمات دستبند زده شده و در جریان بازرسی بدنی، لباس‌هایش را از تنش درآورده‌اند در هند اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت.

دولت هند تاکنون چندین اقدام تلافی جویانه علیه دیپلمات‌های آمریکایی و مراکز دیپلماتیک ایالات متحده به اجرا گذاشته است.

بنا بر گزارش‌ها، به سفارت آمریکا در دهلی دستور داده شد که فعالیتهای تجاری در محل این نمایندگی را متوقف کند و به آن‌ها هشدار داده شد که اتومبیل‌های سفارت در صورت تخلفات ترافیکی جریمه خواهند شد.

با ادامه تنش ها، برنامه سفر انرنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا به هند نیز لغو شده است. وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه اعلام کرد که این سفر در زمان مناسب تری انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N50378

وبگردی