آفتاب

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی: تندروهای مجلس دنبال تأمین منافع باندی و گروهی خود هستند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی: تندروهای مجلس دنبال تأمین منافع باندی و گروهی خود هستند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با انتقاد از جریان تندروی مجلس اظهار کرد: تندروهای مجلس به جای پیگیری منافع ملی به دنبال تأمین منافع باندی و گروهی خود هستند.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که کشور برای توسعه یافتن و برون‌رفت از موقعیت اسفناک عرصه مدیریتی که از دولت قبل به ارث رسیده و پیش‌روی در مذاکرات هسته‌ای به آرامش نیازمند است، خاطر نشان کرد: تاکید رئیس جمهور بر هماهنگی با مجلس یک نگاه راهبردی است.

وی در ادامه افزود: یکی از چالش‌های جدی در هشت سال گذشته و به ویژه در دوران دولت دهم اختلاف بین سران سه‌ قوه و به ویژه دولت و مجلس بود که این اختلاف‌ها نگرانی‌هایی را به سطح جامعه منتقل کرد. کشور هم اکنون به هماهنگی در مواضع و ضوابط مبتنی به منطق و قانون نیازمند است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه با بیان این که جریان‌ تندروی مجلس همسانی و ارتباط با دولت قبلی داشتند، خاطر نشان کرد: رویکرد این جریان موجب شده که سؤالات زیادی از نمایندگان پرسیده و نطق‌های خلاف عرف بیان و سه کارت زرد به دولت داده شود در حالی که وزرا کمتر از چهار ماه است که مسئولیت خود را به عهده گرفته‌اند.

حق‌شناس در ادامه افزود: این جریان در مجلس به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت و افزایش نارضایتی‌ها و توقعات بدون توجه به زیرساخت‌های نامناسبی هستند که به دولت به ارث رسیده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان با اشاره به این که جریان تندروی مجلس همچنین به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی هستند که پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به دست آمد، ‌اظهار کرد: آنها به این وسیله می‌خواهند شکست خود در انتخابات 24 خرداد را جبران کنند این جریان به دنبال به دست آوردن قدرت در انتخابات آتی مجلس است اما باید بدانیم نگاه آنها به دولت تمامیت‌خواه است و برای حضور فعال و هوشیار مردم را جایگاهی قائل نیستند.

انتهای پیام

کد N50377

وبگردی