آفتاب

داوداوغلو: ترکیه حامی حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 است

داوداوغلو: ترکیه حامی حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 است

ایرنا نوشت:

احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که این کشور از حضورجمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو2 حمایت می کند. داوداوغلو در گفت وگو با خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه (آناتولی) گفت: دولت ترکیه به مشارکت ایران در این نشست نگاه مثبتی دارد و خواستار حضورایران در این کنفرانس است.

داوداوغلو سیر روابط تجاری ایران و ترکیه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود : در سفر آتی ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه به تهران و گفت وگو با مقامات ایران ، دو طرف درباره روابط دو جانبه در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری به گفت وگو می پردازند.

نخست وزیر ترکیه برای دیدار و گفت وگو با مقامات ایران اواخر ماه جاری میلادی به تهران سفر می کند. اردوغان در صدر هیاتی بلند پایه در روزهای 27 و 28 ژانویه (7 و 8 بهمن )برای گفت وگو با مقامات ایران به تهران سفر خواهد کرد.

براساس این گزارش ، به هنگام سفر اردوغان به تهران توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و ترکیه و تشکیل شورای عالی همکاری نیز به امضا مقامات دو کشور خواهد رسید.

داود اوغلو همچنین افزود : یکی از محورهای مهم گفت و گوی اردوغان با مقامات بلندپایه ایران تحولات سوریه خواهد بود.

ˈلونت گومروکچیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نیز روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت : ایران نقش تاثیرگذار در منطقه دارد و شرکت این کشور در نشست ژنو2 تاثیر مثبت خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سووالی مبنی بر نظر آنکارا در مورد نقش ایران در منطقه و تحولات سوریه عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران یک کشور مهم و تاثیر گذار در منطقه است ، افزود : آنکارا می خواهد که هر کشوری که می تواند تاثیر مثبتی در روند داشته باشد در مذاکرات ژنو2 شرکت کند و ایران یکی از کشورهای مهم است .

27219

 

 

کد N50181

وبگردی