آفتاب
مدیرکل دفتر فنی استانداری:

اکثر مصالح و بلوک‌های ساختمانی یونولیتی در سمنان استاندارد نیستند

اکثر مصالح و بلوک‌های ساختمانی یونولیتی در سمنان استاندارد نیستند

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان با اشاره به استفاده‌ی گسترده از بلوک‌های ساختمانی یونولیتی(پلی استایرن) در این استان، گفت: اکثر این مصالح ساختمانی، استانداردهای لازم را ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، «منصور صبیری» مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان، با بیان این مطلب، افزود: چگالی، نسوز بودن و مقاومت خمشه‌ای از مواردیست که برای استانداردسازی در مورد این بلوک‌ها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بیشتر بلوک‌های ساختمانی یونولینی در حال مصرف در صنعت ساختمانی در استان سمنان از استانداردهای لازم در این موارد برخوردار نیستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌ها در شهرهای مختلف کشور در ساختمان‌ها تصریح کرد: در برخی موارد، استاندارد نبودن بلوک‌های ساختمانی یونولیتی سبب تشدید آتش‌سوزی و تلفات جانی شده است.

صبیری به بررسی مشکلات استفاده از بلوک‌های ساختمانی یونولیتی در ساخت و سازها در کمیته‌ی مصالح شورای فنی استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: هشت مصوبه در این خصوص به تصویب رسید که همکاری و تعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها برای اجرا شدن آنها لازم است.

وی با بیان اینکه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باید به فرهنگی همگانی در استان و کشور تبدیل شود، یادآور شد: مهندسان ساختمانی و مهندسان ناظر بر ساخت و سازها، باید نقش پررنگ‌تری در زمینه‌ی نظارت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N50073

وبگردی