آفتاب
جلسه مشترک رئیس‌جمهور و مجلسی‌ها

قول رئیس‌جمهور به مجلس برای ارائه تبصره‌ای جهت اجرای هدفمندی

قول رئیس‌جمهور به مجلس برای ارائه تبصره‌ای جهت اجرای هدفمندی

یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به جلسه امروز رؤسای کمیسیون‌های مجلس و اعضای تلفیق با رئیس‌جمهور، معاون اول و معاونت برنامه‌ریزی جهت رسیدن به نقطه مشترکی برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها گفت که در این جلسه آقای روحانی قول داد که منابع درآمدی و هزینه‌کرد هدفمندی در سال 93 را در قالب تبصره‌ای به کمیسیون تلفیق ارائه دهد.

قاسم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در تشریح جزئیات جلسه روزپنج‌شنبه گفت: در این جلسه رؤسای کمیسیون‌های مجلس و بعضی از اعضای کمیسیون تلفیق حضور داشتند که در ابتدا رئیس‌جمهور شرایط فعلی اقتصادی کشور، میزان تورم و رکود فعلی را تشریح کردند.

وی افزود: هدف این جلسه دستیابی به نقطه مشترک قابل تفاهم برای دولت و مجلس برای نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بود تا مجلس و دولت به نقطه مشترکی در نحوه اجرای قانون هدفمندی برسند که نتیجه‌ نهایی آن نیز برای مردم قابل پذیرش باشد.

این عضو کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه مقرر شد که دولت در قالب یک تبصره‌ای منابع درآمدی و نحوه هزینه‌کرد قانون هدفمندی در سال 93 را به کمیسیون تلفیق ارائه دهد تا در بودجه اضافه شده و در مجلس مورد بررسی قرار گیرد. این قولی بود که رئیس‌جمهور به نمایندگان داد.

عزیزی ادامه داد: در این جلسه نقطه‌نظرات نمایندگان و دولت مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت و سؤالاتی از این جنس مطرح شد که پرداخت یارانه‌ها باید چگونه باشد، آیا باید به تمامی اقشار مردم یارانه پرداخت شود یا یارانه نقدی برای اقشار خاصی باشد و اینکه آیا باید قیمت حامل‌های انرژی را تدریجی و یا دفعتا اضافه کرد و به طورکلی اجرای فازهای هدفمندی تدریجی و یا یک مرتبه باشد.

وی گفت: در این جلسه بر روی تمامی موارد بحث و نقطه نظرات استماع شد، ولی نتیجه و خروجی خاصی نداشت به همین دلیل مقرر شد تا این جلسات ادامه پیدا کند تا به نقطه مورد توافق دولت و مجلس ختم شود.

این عضو کمیسیون تلفیق در پایان یادآور شد که در ابتدا قرار بود این جلسه تنها با حضور رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار شود که آقای نوبخت در جلسه بعدازظهر روز گذشته کمیسیون تلفیق از اعضای تلفیق دعوت کرد تا در این جلسه حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N49706

وبگردی