آفتاب

CPAP تراپی کارایی گلف‌بازان با مشکلات تنفسی را افزایش می‌دهد

CPAP تراپی کارایی گلف‌بازان با مشکلات تنفسی را افزایش می‌دهد

گلف‌بازانی که به هنگام خواب مشکل تنفسی دارند و دچار توقف تنفس می‌شوند، می‌توانند با کمک CPAP تراپی این مشکل را حل کنند. رفع مشکلات تنفسی در حین خواب باعث افزایش کارایی گلف بازان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطالعات جدید نشان داده است که با "درمان توقف تنفس در حین خواب " (OSA) با کمک CPAP تراپی که فشار هوای مکرر ایجاد می‌کند، می‌توان کارایی ورزش گلف را در مردان میانسال افزایش داد.

نتایج نشان داده است که شش ماه انجام CPAP تراپی می‌تواند خواب آلودگی در طول روز و مشکلات ناشی از بی‌خوابی را حل کند. CPAP تراپی ، 11 درصد از مشکلات بدنی می کاهد که مهارت گلف بازان را افزایش می‌دهد. با CPAP تراپی ، کارایی گلف بازان از جمله تمرکز، استقامت و قدرت تصمیم گیری آنها افزایش می یابد.

مدیر این تحقیقات مارک بنتون می‌گوید: میزان افزایش کارایی در گلف بازان حرفه‌ای‌تر که تکنیک بیشتری دارند، بالاتر است. با بالا رفتن کارایی شناختی این افراد با کمک درمان مشکلات تنفسی در خواب، پیشرفت چشمگیری در کارایی گلف بازان حاصل شد. نتایج این تحقیقات در مجله "پزشکی بالینی" منتشر شد.

افراد مورد بررسی 6.3 ساعت در طول شب در 91 درصد شب‌ها از این نوع تراپی استفاده کردند.

رییس آکادمی آمریکایی پزشکی خواب می‌گوید: درمان توقف تنفس با کمک CPAP تراپی می‌تواند فواید فیزیکی، شناختی و روحی - روانی زیادی داشته باشد. این فواید در ابتدا انگیزه زیادی به افراد می‌دهند تا درمان را شروع کنند.

محققان 12 مرد که مشکل توقف تنفس در هنگام خواب داشتند را مورد بررسی قرار دادند. این افراد به طور متوسط 55 سال سن داشتند. میزان مشکلات جسمانی این افراد به هنگام گلف بازی کردن قبل و بعد از درمان اندازه گیری شد.

طبق گفته محققان بیشتر گلف بازان در آمریکا مردان بین 40 تا 70 سال هستند که مشکل تنفسی در خواب در آنها غالبا وجود دارد.

این مشکل هفت درصد مردان و پنج درصد زنان را درگیر کرده است. CPAP تراپی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز بماند و هوا از طریق ماسکی که در طول شب بر روی صورت گذاشته می‌شود به داخل دستگاه تنفسی هدایت شود.

انتهای پیام

کد N49606

وبگردی