آفتاب

موافقت دیپلمات هندی بازداشت شده در آمریکا با تاخیر در صدور کیفرخواست

موافقت دیپلمات هندی بازداشت شده در آمریکا با تاخیر در صدور کیفرخواست

یک دیپلمات هندی که اخیرا دستگیری و بدرفتاری با او در آمریکا جنجال‌آفرین شده است، گفت که از حق خودش برای صدور کیفرخواستی که باید ظرف 30 روز پس از بازداشت علیه وی صادر شود، چشم‌پوشی کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن پست آمریکا با اعلام این خبر گفت که این تصمیم از شدت فشارهای به وجود آمده در اثر این مناقشه که باعث افزایش تنش‌ها میان آمریکا و هند شده بود، خواهد کاست.

دویانی خوبراگید، معاون سرکنسول هند در نیویورک در تاریخ 12 دسامبر از سوی مقامات آمریکایی به اتهام دروغگویی در زمینه درخواست روادید برای خدمتکارش و دادن حقوق کم به وی بازداشت شد. بدرفتاری با وی حین بازداشت، خشم دولت هند و مردم این کشور را در پی داشت.

وکیل خوبراگید، طی درخواستی از دادگاه فدرال نیویورک اظهار داشت، موکلش پذیرفته است تا صدور کیفرخواستی که باید ظرف 30 روز پس از بازداشت صادر شود، به تاخیر بیافتد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، اگر ضرب‌الاجل 30 روزه پابرجا بود مکاتبات مهم بین دادستانی و وکلای مدافع و مقامات دولت با مشکل مواجه می‌شد. فشار این ضرب‌الاجل برای ادامه مکاتبات زیان‌بار بود.

در آمریکا تنها متهم می‌تواند حق خود برای دریافت کیفرخواست 30 روز پس از بازداشت را لغو کند و معمولا دادستان‌ها موظفند یا از این قانون پیروی کرده یا اتهامات را لغو کنند.

انتهای پیام

کد N49543

وبگردی